22جولای2017

سازمان جوانان کمونیست

گزارش و خبر

گزارش و خبر (178)

 

پایه‌گذار نخستین مرکز تاکسی تلفنی ویژه زنان در استان لرستان و الیگودرز کسی نیست جز مهناز بهرامی متولد سال 1360 روستای "جهان‌خوش" الیگودرز!

وی چند سالی است که گامی بلندتر برداشته و با خرید تریلر حمل گاز و رانندگی خودروی سنگین را که به گفته خودش همواره آرزویش را داشت برای ادامه مسیر زندگی و تلاش و امرار معاش برگزیده است.

حمل گاز از پالایشگاه‌های اراک و بندرعباس و ... به ترکمنستان و ... شغلی که علی‌رغم سختی‌ها او را علاقه‌مند به تداوم انجامش کرده است.
بهرامی در رشته‌های حمل گاز از پالایشگاه‌های اراک و بندرعباس و ... به ترکمنستان و ... شغلی که علی‌رغم سختی‌ها او را علاقه‌مند به تداوم انجامش کرده است.
بهرامی در رشته‌های فوتبالو فوتسال با عضویت در تیم آلومینیوم‌سازی اراک مشغول فعالیت ورزشی می‌باشد.
او اهل موسیقی هم است و در قالی‌بافی نیز مهارت دارد.
بهرامي خطاب به زنان می‌گوید: فعالیت و تلاش زن و مرد نمی‌شناسد و تنها خواستن و اراده‌ای قوی است که با آن می‌توان به همه چیزهایی که آرزو داریم دست یابیم.
........................

من یه زنم، طبیعتا وقتی شاغل باشم تو استقلالم خیلی تاثیر داره. ولی وقتی میخوام وارد بازار کار بشم با چه مشکلاتی مواجه هستم؟!

1/زنان برای ورود به بازار کار با چه مشکلاتی مواجه هستند؟
2/چقدر دولت و سیاست های دولتی در ممانعت از ورود به بازار کار نقش بازی میکند؟
نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

 تجمع و اعتراض معلمان جلوی آموزش و پرورش در روزجهانی معلم 13 مهر

=================================================

امروز 13 مهر مطابق با 5 اکتبر روز جهانی معلم بود. علی رغم اطلاعیه کانون صنفی معلمان همدان که برگزاری اعتراضات را به 16 مهر به روز پنجشنبه موکول کرد عده ای از معلمان و حامیان معلمان از تهران و شهرستان ها جلو درب دفتر کل آموزش و پرورش در میدان فلسطین خیابان سرپرست تجمع کردند که با سخنرانی پر شور شعله پاکروان مادر ریحانه جباری که به جمع پیوسته بود و همچنین شعار های;
معلم زندانی آزاد باید گردد ،
جای معلم در زندان نیست و
معلم ،کارگر ، دانشجو اتحاد اتحاد
از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر برگزار گردید.
البته که روز 16 مهر پنجشنبه نیز این اعتراضات ادامه خواهد یافت از همه مردم شریف و آزاده برای شرکت در این اعتراضات دعوت بعمل می اید . ساعت برگزاری در روز
پنجشنبه از ساعت 10 الی 12 میباشد . آدرس برای کسانی که از شهرستان می آیند ، میدان فلسطین ،خیابان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مشتاقانه درانتظار
شما هستیم به اعتراض معلمان بپیوندید.
 
نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

 

الهه احمدی بهترین تیرانداز زن جهان شد!

*******************************

قهرمان تیراندازی ایران در تازهترین رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی در رده نخست این فهرست قرار گرفت. نام نجمه خدمتی دیگر تیرانداز جوان ایرانی در رتبه دهم این جدول دیده میشود.

در پی اعلام تازهترین رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی، الهه احمدی، تیرانداز ایرانی که در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر فعالیت میکند، در جایگاه نخست این فهرست قرار گرفت. نجمه خدمتی دیگر تیرانداز جوان ایرانی که نخستین طلای مسابقات بازیهای آسیایی اینچه‌ئون کره جنوبی در سال گذشته را به اردوی تیم ملی ایران آورده بود هم در رده دهم این رنکینگ قرار گرفت.

الهه احمدی در جریان برگزاری رقابتهای تیراندازی المپیک لندن موفق به راهیابی به فینال این رقابتها شده بود. او همچنین در بازی‌های آسیایی گوانگجو با کسب سه مدال نقره و برنز، از موفقترین ورزشکاران کاروان ایران لقب گرفت. احمدی به همراه نجمه خدمتی، به تازگی موفق به کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ در مسابقات آذربایجان شده و همچنین عنوان نخست رقابتهای فینال قهرمانان جهان در مونیخ آلمان را به دست آورده است.

نجمه خدمتی که در رده دهم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار گرفته است، پیش از این به عنوان رکورددار فینال جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود. او با ۱۹ سال سن یکی ازجوان‌ترین تیراندازان ایران است. خدمتی در مسابقات آذربایجان در رده سوم قرار گرفت و موفق به کسب دومین سهمیه المپیک ریو برای تیم ملی تیراندازی ایران شد.

احمدی که در فینال مسابقات المپیک لندن با کسب امتیاز ۱\۴۹۹ به مقام ششمی رسیده بود از امیدهای اصلی کسب مدال ایران در المپیک ریو به حساب میآید.
 
https://www.facebook.com/womens.revolution1?fref=photo
 
نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438
 

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

دختر نوجوان ١٤ ساله خود را به دار آويخت.

دختر نوجوانی به نام زهرا آبادیان در شهرستان ماهشهر خود را به دار آويخت.

دختر نوجوانی در شهرستان ماهشهر به نام زهرا آبادیان در تاریخ اول مهر ماه سال جاری خود را در منزل برادرانش به دار آویخت.

پدر و مادر این دختر ۱۴ ساله پیشتر متارکه کرده بودند و پس از ازدواج مجدد پدر و عدم رضایت دختر از نامادری خود، این دختر به منزل برادرهایش نقل مکان کرد تا با آنها زندگی کند.

گفتنی است برادرهای این دختر ۱۴ ساله پس از ازدواج مجدد پدرشان از خانواده جدا شده و برای خود خانه مستقلی تهیه کرده بودند.

زهرا آبادیان سرانجام در روز اول مهر ماه سال جاری پس از پاره ای مشکلات با یکی از برادرانش و در وضعیت ناامیدی پس از ارسال پیامکی به خواهر بزرگترش در منزل برادرانش به زندگی خود خاتمه می دهد.

هنوز از جرئیات وقایع روی داده و دلیل دقیق این خودکشی اطلاعی حاصل نکرده ايم . درصورت اطلاع آنرا در جريان مخاطبان قرار ميدهيم.
منبع:هرانا
پ ن: چيزي كه در اين اتفاقات بيشتر از همه ذهن يك انسان را درگير ميكند ، چراي وجود عامل خودكشي درزنان با اين آمار بالا در ايران است: اول از همه ي جوابها چيزي كه واضح و هويداست ،عدم وجود يك زندگي امن براي زنان باعث اين آمار بالاي هرروزه ي خودكشي درايران مي شود و اين آمار به سنين پايين تر نيز در حال افزايش است، نبود محيط امن و نداشتن امكان براي انتخاب زندگي مستقل براي زنان در ايران يكي از معضلات گريبانگير قشر جوان زنان مي باشد، نداشتن حق تصميم براي زندگي جداگانه و مستقل از خانواده ، نبود رفاه اقتصادي و نبود امنيت جاني و درمجموع نبود قوانيني كه بخواهد اين مطالبات را براي زنان مهيا كند و درمقابل شاهد قوانين ضد زن ميباشيم كه از طرف حكومت حاكمه به آن دامن زده ميكوشد به اين مشكلات وقوانين ضد انساني شاخ وبرگ دهد و براي محدود كردن اختيارات زنانه در صحنه ي زندگي اجتماعي وسياسي و غيره تلاش ميكند وهيچ تفاوتي برايش ندارد كه زندگي انسانهاست كه به خطر ميافتد.

عاتكه بادله

نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

برای دیدن همه عکس ها لطفا به پایین صفحه مراجعه کنید.

#‏شاهرخ_زمانی‬
ویدئوها و عکسهای خود در حمایت از همه ‫#‏کارگران‬ و زحمتکشان را به شماره 0046739681438 از طریق ‫#‏وایبر‬ ، ‫#‏تلگرام‬ ، ‫#‏لاین‬ ، ‫#‏واتساپ‬ و یا ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید جهت انتشار ارسال کنید.
راه های دیگر تماس:
اسکایپ: javanan.tamas
گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

‫#‏اینستاگرام‬ : javanan.komonist
توئیتر: javanankomonist@

علیه «تاریکی دین» با عکاسی برهنه
***********************************
گفتگو با آرین آریان، عکاس و فیلم‌ساز-قسمت اول
آرین می‌گوید: «اصلاً من می‌گویم اسلام نیمه تاریک ندارد. همه‌اش تاریک است. این نگاه به تیره‌گی در‌واقع بخشی از تاریکی اسلام است که من با تعدادی عکس تلاش کرده‌ام نشان دهم. زن و مرد قربانی مذهب هستند اما زن مثل همیشه قربانی قدرتی مذهبی است که مردان آن را ساخته‌اند و این قربانی بودن از زمانی که جنین است آغاز می‌شود و ادامه دارد.»
آریان در کرمان به دنیا آمده است. در پانزده سالگی اولین داستان کوتاه خود را نوشته و در همان زمان‌ها کارعکاسی را هم شروع کرده است. علاوه بر نوشتن و عکاسی در همین سال‌های نوجوانی به یادگیری بازیگری وشرکت در نمایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان هم پرداخته است. در کنار فعالیت درتئاتر در ۱۷ سالگی اولین فیلم کوتاه هشت میلی متری‌اش را می‌سازد که جایزه بهترین تدوین را از سینمای جوان می‌گیرد. سال ۶۷ وارد دانشکده سینِما و تئاتر می‌شود و لیسانس کارگردانی‌اش را می‌گیرد و سال ۷۴ از همانجا فوق لیسانس سینِما می‌گیرد.
در دوران تحصیلش و بعد از آن تعدادی فیلم کوتاه می‌سازد که بعد از مهاجرتش به کانادا در سال ۲۰۰۱ اکثر فیلم‌هایش در ایران می‌مانند. در مونترال کانادا دوره یک‌ساله تدوین فیلم با سیستم Avid را فرامی‌گیرد و گاهی پروژه های مختلف را تدوین می‌کند. به دلیل شرایط سخت فیلم‌سازی در کانادا تمرکزش را روی عکاسی و به‌خصوص عکاسی برهنه که همیشه دوست داشته انجامش دهد، نمایشگاه‌هایی در کانادا و اروپا برگزار کرده است. به عنوان یک عکاس ایرانی اولین بار برهنگی را با موضوعات فرهنگی ایرانی ترکیب می‌کند که طرفداران و مخالفان بی‌شماری را به دنبال دارد.
یکی از عکس‌هایش که بسیار عمومی می‌شود «مادر زمین» نام دارد و به مناسبت نوروزاست. دختر برهنه‌ای با دامنی قرمز است که سه تار می‌زند و عناصر هفت سین روی دامنش قرار گرفته‌اند. عکس بحث‌های زیادی را بر‌می‌انگیزد و هنوز هم بدون اطلاع او در جاهای مختلف از آن استفاده می‌شود. نگاه انتقادی او به مذهب در دو مجموعه «عمامه‌ها» و «قربانی آیات» نیز سر و صدای زیادی می‌کند و بحث‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال دارد. این گفتگو به مناسبت نمایشگاه جدید او از عکس‌های قدیم و جدید مجموعه «عمامه‌ها» و«قربانی آیات» در مونترآل است.
با آرین گفتگو کرده‌ام. گفتگویی که بخش نخست آن‌را امروز می‌خوانید:
نیک آهنگ کوثر: فکر کنم ۱۰-۱۲ سال پیش تعدادی از عکس‌های برهنه‌ای که گرفته بودی را در مونترآل نشانم دادی. حس می‌کنم آرام آرام سبک خودت را یافته‌ای، با اندکی آرامش در نمایش یک طوفان. نمی‌خواهم سوال «روشن‌فکری» بپرسم، اما چه شد که به این مسیر پا گذاشتی و به اینجا رسیدی؟
آرین آریان: رسیدن در دو راستا است. یکی موضوعی و یکی فرم. و کشف هر دوی اینها نتیجه صبوری و سماجتم روی این نوع عکاسی(عکاسی هنری برهنه) بود. برخی از این ایده‌ها را حتی از ایران در ذهنم بود و همانطور که قبلاً گفتم محیط مناسب ایجاد شد که آن‌ها را ارائه کنم. ببین نیکان‌جان، ما تجربه عکاسی برهنه را در ایران به دلیل فضای موجود نداریم تا بازتابی داشته باشد و بحثی بشود و کارها دیده شود. به همین دلیل در محیط بیرون ایران که عکاسان اینجایی این تجربه را سال‌ها داشته‌اند تو بخواهی بگویی من هم حرفی دارم راحت نیست. بگذار این رسیدن را کمی باز کنم. خب نشان دادن یک بدن برهنه کار خیلی راحتی است. همین جا هم هزاران عکاس عکس برهنه می‌گیرند و هیچ چیز
خاصی هم جز برهنگی در عکس‌هایشان وجود ندارد.
من همیشه فکر می‌کنم اگر این مدل لباس داشته باشد با این عکس چه برخوردی می‌شود و وقتی می‌بینم با فرض داشتن لباس عکس باز هم می‌تواند حرفی داشته باشد عکس را می‌گیرم. این در مورد عکس‌هایی است که برهنگی با بقیه فضا ترکیب شده و بخشی از آن است. اما عکس‌هایی هم هست که فقط به فرم بدن توجه کرده‌ام و بیشتر فوکوسم روی استتیک و زیبایی تن بوده. کارهای برهنه مجسمه و نقاشی بعد از رنسانس اروپا اصلش تقدیر بدن انسان است. حالا بعضی‌ها ممکن است از همان هنر برهنه نگاه جنسیتی برداشت کنند یا هر چیز دیگری این ربطی به اصل اثر ندارد. شما در مورد هر چیزی می‌توانید برداشت شخصی خودتان را داشته باشید که با اثر فاصله داشته باشد. این توجه به بدن را در برخی از کارهایم می‌بینی که من نامش را «تقدس به بدن» می‌گذارم. و در واقع کشف آن. بدنی را نشان می‌دهم که بر اساس تابوهای مسخره دیده نمی‌شود و در انحصار چهارچوب‌های مذهبی و همچنین رابطه مالکیت و قدرت نیست. استاندارد خاصی هم برای انتخاب بدن ندارم و هر بدنی در هر فرمی زیبایی خودش را دارد. اینکه جامعه سرمایه داری زیبایی را بر اساس نیازهای خودش در زمان‌های مختلف به ذهن جامعه زور می کند مساله من نیست. هر بدنی زیباست.
نکته دیگر وقتی زن‌های من برهنه هستند این قضاوت احمقانه بر اساس لباس به کلی از بین می‌رود. او بدنش از این چرندیات مدرن و مذهبی رهاست. منظورم از چرندیات ارزشی است که جامعه مدرن به لباس به دلیل مارک و تبلیغات روی آن می‌دهد و ارزشی که مذهب به دلیل بسته بندی کردن زن‌ها به آن می‌دهد. وقتی این قضاوت‌ها در برهنگی نباشد «رهایی» اولین نکته مهمی است که دیده می‌شود.
نیک آهنگ کوثر: از سبکت بگو.
آرین آریان: سبک را که گفتی خیلی مهم است و خیلی هم زمان می‌برد تا به آن برسی. البته کماکان در حال تجربه‌های جدیدی هستم ولی آن آرامشی را که گفتی در اجرا و ارائه کارها بدست آورده‌ام و آن هم به دلیل اطمینان از نتیجه و تجربه‌های زیاد است. می‌دانی که بعد از ۲۵ سال کار عکاسی اولین نمایشگاهم را چند سال پیش گذاشتم و اون هم به دلیل رسیدن به سبک و مضمون مورد نظرم بود. تم کارها یک پروسه است که به مرور شکل می‌گیرد و بخش اعظمی از تم کارهای یک هنرمندِ واقعی برگرفته از کاراکتر و باورهای خودش هست. برای این می‌گویم هنرمند واقعی که بعضی‌ها با توجه به شرایط مختلف رنگ خودشان و رنگ تم های‌شان عوض می شود و یا تم‌هایی را کار می کنند که ربطی به خودشان ندارد. اینها هنرمند واقعی محسوب نمی‌شوند. توی ایران هم زیاد داریم. کسانی که خط کاری‌شان را فستیوال ها تعیین می‌کنند و نه درک خودشان از رخدادهای محیط اطرافشان. ولی خوشحال باشیم همیشه در یک پروسه تاریخی هنرمندهای واقعی شناخته می‌شوند. حالا یا در دوران زندگی شان و یا سال‌ها بعد از آن.
تم ممکن است آگاهانه باشد و یا نباشد. اگر نباشد دیگران و یا خود هنرمند بعدا آن را توی کارها کشف می‌کنند. در مجموعه اولیه کارهای برهنه‌ام که سال ۲۰۰۴ گرفته بودم بعدا خودم و دیگران متوجه تم تنهایی توی کارها شدیم.هم ناآگاهانه بود و هم نبود. ناآگاهانه بود چون قصد اولیه‌ام نبود و ناآگاهانه نبود چون تنهایی سال‌ها درگیری ذهنی‌ام بود و توی شعرها و نوشته‌هایم دیده می‌شد و طبیعی است توی کارها خودش را نشان داده بود و همین شد که در مجموعه‌های بعدی مثل «تنها در تاریکی» آگاهانه تم تنهایی را استفاده کردم. به باور من «تنهایی» همیشه با انسان وجود دارد. چه انسان اولیه که خود را در مقابل طبیعت و رخدادهای آن تنها می دید و چه انسان امروزی که خود را میان یک جامعه بیمار تنها می‌بیند. برای فرار از آن هم انسان به خیلی چیزها مثل خدا، دوستان، کار، سکس، مشروب، ازدواج و غیره پناه می‌آورد ولی باز هم می‌بیند تنهاست. بر اساس همین تم است که تنهایی در بدنی که هیچ پوششی ندارد بهتر خود را نشان می‌دهد. این برای تم کارهایی که خشونت را می‌خواهم نشان بدهم هم بهتر به موضوع کمک می‌کند. چون نشان دادن برهنگی شکلی هم از خالص بودن در خود دارد. همان‌گونه که بدنیا آمده‌ایم و هنوز درگیر مناسبات مسخره جامعه بیمار نشده‌ایم. این خلوص در مقابل خشونت کنتراست بیشتری پیدا می کند. خشونت و مذهبی که در تعارض با این خلوص قرار دارند.
«عصیان» هم تمی است که در برخی عکس‌ها دیده می‌شود. عصیان به شرایط موجود و عصیان در مقابل زندگی. و عصیان در مقابل مذهب. به هر حال من وقتی هفده سالم بود با اینکه توی یک محیط خانوادگی و اجتماعی مذهبی بزرگ شده بودم از مذهب بریدم و نگاهم کم کم به همه چیز عوض شد. این یک انتخاب درست و آگاهانه بود که خیلی در زندگی‌ام تاثیر گذاشت و این باور تا به امروز محکم‌تر هم شده. هنوز هم باور دارم که یکی از بزرگترین گرفتاری‌های بشر خدا و مذهب است که آدم‌های احمق در یک جامعه احمق‌تر توانستند یک باور خیالی و احمقانه به اسم مذهب درست کنند و بعد هم به واسطه این سیستم مریض(مذهب) یک موجودی به اسم خدا بسازند تا بر احمق‌ترها سلطه پیدا کنند. سال‌هاست این احمق‌ترها با هم می‌جنگند، خم و راست می‌شوند، دعا می‌کنند، گرسنگی می‌دهند و می‌کِشند، دیوار می‌پرستند، کودک می‌کُشند و احمق‌ها هم حکومت می‌کنند. انتقاد از مذهب هم با توجه به دنیایی که سه میلیارد احمق دارد راحت نیست.
اما این‌ها را که گفتم بیشتر موضوعاتی بود که سال‌ها درگیرش بودم. اینکه این موضوعات چگونه قالب خود را پیدا کنند چیزی است که شاید سال‌ها زمان ببرد تا به آن برسی. مثالی بزنم. در مجموعه «تنها در تاریکی» که یک زن در فضای تاریکی در گوشه‌ای از عکس حضور دارد چند سالی طول کشید تا به آن برسم. عمامه‌ها هم همین‌طور. می‌دانم عمامه را دارم. خشونت سیاسی-مذهبی را دارم. اما رسیدن به یک بیان تازه را با فکرکردن و تجربه کردن و تست زدن بدست آوردم. آخرین مجموعه‌ام «افسانه» که عکس نوروز هم یکی از آن‌هاست شاید ده سالی طول کشید تا به آن برسم. تنهایی. اله مان‌های فرهنگی. نقاشی ایرانی. رنگ. مسطح بودن اجزا. این‌ها را دارم اما این‌ها چطور با هم جمع شوند و در فرم مناسب شکل بگیرند زمان می‌برد. رسیدن‌ها راحت نبوده.
نیک آهنگ کوثر: تو با سبک و سیاق خودت، و با عکس‌هایت از زنانی برهنه، «نیمه تاریک اسلام» را نشانه رفته‌ای. منظورت از نیمه تاریک چیست؟ زن چه نقشی اینجا بازی می‌کند؟
آرین آریان: اصلاً من می‌گویم اسلام نیمه تاریک ندارد. همه‌اش تاریک است. این نگاه به تیره‌گی در‌واقع بخشی از تاریکی اسلام است که من با تعدادی عکس تلاش کرده‌ام نشان دهم. زن و مرد قربانی مذهب هستند اما زن مثل همیشه قربانی قدرتی مذهبی است که مردان آن را ساخته‌اند و این قربانی بودن از زمانی که جنین است آغاز می‌شود و ادامه دارد. ببینید خشونت خودخواسته و یا زندانی خودخواسته چیزی است که در جوامع مذهبی روی زن‌ها بخصوص اعمال می‌شود وهمه اینها به تربیت در محیطی که در آن بزرگ شده‌اند بستگی دارد. بسیاری از زن‌های جوامع دینی از حجاب و قوانین نابرابر در جامعه ای که در آن رشد کرده‌اند راضی هستند. اگر هم یکی از بیرون اعتراض کند می‌گویند به شما ربطی ندارد خیلی هم خوب است. بزرگ‌ترین کاری که مذهب می‌کند این است شما را در چهارچوب خودش قرار می‌دهد. به شما می‌قبولاند که این بهترین چهارچوب است و بعد هم به شما اجازه بیرون رفتن از آن فریم را نمی‌دهد. چیزی که آقای آرامش دوستدار به خوبی به آن اشاره می‌کند و اینکه مذهب اجازه پرسش گری را از شما می‌گیرد. شما یا آن را می‌پذیرید و یا نمی‌پذیرید که البته در جوامع اسلامی انتخابی وجود ندارد و شما اتوماتیک وار مسلمان‌زاده شده اید و راه برگشتی هم ندارید. با پذیرش مذهب هم همه قواعد این چهارچوب با شما می‌آید. بنابراین خشونت‌ها شکل تقدس می گیرند. کشتن مقدس می‌شود. تجاوز و برده گی به غیر مسلمان ثواب می‌شود و بیشتر قربانیان این خشونت‌ها هم زنان هستند. شما به صدر اسلام هم نگاه کنید برده گی و یا کنیزی زن یک اصل پذیرفته شده اسلامی است و در همه جنگ‌ها زن‌ها کنیز سربازان اسلام می‌شدند و خوابیدن با آن‌ها و خرید و فروش آنها مجاز و شرعی بوده. این‌ها در دوران محمد بوده و چیزی که داعش کنونی می‌گوید چیزی جدا از دوران محمد نیست. اینکه عده‌ای می‌گویند این اسلام واقعی نیست باید گفت اسلام آن‌ها اسلام ساختگی است.
خشونت پذیرفته شده در جوامع مذهبی مثل این می‌ماند شما هر روز به یک نفر از کودکی سوزن فرو کنید و این شخص وقتی بزرگ شد اگر به او سوزن نزنید احساس ناراحتی می‌کند. به خشونت عادت کرده است و به دیگران هم می‌گوید من خیلی راضی هستم به شما هم مربوط نیست. دانش این را هم ندارد بداند این خشونت است. حالا شما زن‌ها را ببرید توی بسته بندی حجاب و برقع و خونه و اجازه شوهر و غیره و از خودشان هم بپرسید می‌گویند راضی هستند و چون اسلام گفته اشکالی ندارد و حتما خوب بوده که اسلام گفته. دیگر به این کار ندارند که خود اسلام و بانی‌اش چه اشکالات اساسی دارد. یعنی پرسشی در این باره وجود ندارد.
آیا با این چالش اولیه، چالش بزرگ‌تری در ذهنت داری؟ مقابله با تفکر یا تقدساتی که خیلی‌ها جرات زیر سوال بردنشان را ندارند؟
با هر گونه تفکری که مقابل انسانیت قرار داشته باشد حتماً چالش خواهم کرد. هیچ ترسی از این چالش‌ها ندارم. فکر نکنم بالاتر از به چالش کشیدن اسلام تفکری باشد که تحمل نقد را نداشته باشد. این فقط اسلام است که خود را برتر می‌داند و از هر گونه نقدی هم مبرا. من البته گفتم خودم را به یک موضوع محدود نمی‌کنم برای همین پروژه بعدی‌ام کاملاً با موضوعات قبلی متفاوت است.
ادامه دارد.

پوشاندن نوک پستانها صرفا به دلیل فیلترینگ فیسبوک است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

گرفته شده از مطالب خودنویس

نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

تظاهرات میلیونی مردم عراق ادامه دارد و هرروز حضور زنان پررنگتر می شود.
«مدنی، مدنی، نه دینی» و «نان، آزادی، دولت مدنی»
شعارهای تظاهرات سراسری
این جمعه چهارمین جمعه ایی بود که تظاهرات سراسری مردم عراق علیه حاکمان مذهبی و فاسد این کشور با قدرتی فراتر از تظاهرات های هفته های قبل در سراسر عراق ادامه یافت. « مدنیه، لا دینیه» (مدنی، نه دینی، و «خبز، حریه،‌ دولت المدنیه» (نان، ازادی، دولت مدنی)، دو شعار محوری تظاهرات امروز بود که در همه شهرها طنین انداخت. در بغداد به گفته شاهدان عینی و چندین رسانه عرب زبان بیش از یک میلیون نفر در التحریر و سایر میادین و خیابان های مرکزی شهر تجمع کردند. شهرهای بزرگ عراق از جمله بصره، ناصریه، عماره، حله، سماوه، دیوانیه، نجف، کربلا، بعقوبه، کوفه و هندیه و خالص و بدر و نقاط دیگری از عراق شاهد تظاهرات های عظیم مردمی بود که به خیابان آمده بودند تا خشم و نفرت شان را علیه حکام دینی، علیه فساد حاکمان و علیه مقامات و ارگان ها و نهادهای مختلف دولتی اعلام کنند.
در بغداد نیروهای پلیس راههای اصلی منتهی به میدان التحریر را بسته بودند با اینهمه بسیاری از مردم خود را به این میدان رساندند و صدها هزار نفر دیگر در سایر میادین و خیابانهای مرکزی بغداد تجمع کردند و شعار دادند.
با گذشت زمان، حضور زنان در این تظاهرات ها گسترده تر میشود. ینار محمد رئیس سازمان آزادی زن عراق در مصاحبه با یکی از رسانه های عربی گفت «زنانی که تا امروز بدلیل موانع مختلف قادر نبودند به میتینگ و جلسه ای بروند امروز مستقلا به تظاهرات میایند و نقش فعالی ایفا میکنند».
تعدادی از مزدوران مقتدا صدر از مقامات مرتجع شیعه، به فراخوان او در تظاهرات امروز بغداد شرکت کردند تا تلاش کنند تظاهرات را منحرف کنند و یا به تشنج بکشانند. مردم اما مانع هر نوع ابراز وجود آنها شدند و اجازه ندادند بنرها و پلاکاردهایشان در تظاهرات نمایش داده شود. مردم همچنین تلاش آنها را که قصد داشتند پلیس را تحریک کنند و تشنج آفرینی کنند خنثی کردند. مردم شعار میدادند که این تظاهرات مردمی است اجازه نمیدهیم سوار آن شوید. مزدوران تحت فشار مردم مجبور شدند بعد از فاصله کوتاهی از صفوف مردم خارج شوند. بر پلاکارد دیگری که در دست مردم بود عکسی از آیت الله حکیم یکی دیگر از مقامات مرتجع شیعه بود که خطاب به او میگفتند گورت را گم کن. نفرت مردم عراق از حکیم و مقتدا صدر و سایر مقامات مذهبی در این کشور حد و حصر ندارد. مردم ایران که خود با مشتی آیت الله جنایتکار و یک حکومت مذهبی طرف حسابند با گوشت و پوست این احساس مردم عراق را لمس میکنند و در احساس آنها خود را شریک میدانند.
امروز مردم از طریق پلاکاردها و شعارهایشان همچنان خواهان محاکمه کلیه مفسدین از جمله مدحت محمود رئیس قوه قضاییه و انحلال پارلمان و شوراهای شهر و استعفای استاندارها بودند. در یکی از شعارها میگفتند فاسدین باید همین امروز و نه فردا محاکمه شوند. «همه آنها دزدند» شعار دیگر مردم بود که خطابشان کلیه مقامات دولتی بود.
این مبارزات شایسته حمایت گرم همه مردم حق طلب و آزاده در ایران و در سراسر جهان است.
پیروز باد مبارزات آزادیخواهانه مردم عراق

نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

سه ماه اول امسال : ۹۰۰ هزار زن بدحجاب به دادسرا و کلانتری رفتند.
****************************
نگاه جمهوری اسلامی به نوع پوشش زنان در ایران:
سه ماه اول امسال نیروی انتظامی به هجده هزار و ۷۸۵ خانم برای بدحجابی تذکر داده و هشت هزار و۶۲۹نفر را بازداشت کرده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ایران که روز سه شنبه به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس فراخوانده شده بود با اعلام این آماربا تأکید بر اینکه همه جامعه باید نسبت به حجاب و عفاف احساس مسئولیت کنند گفت: “بنا به گزارش نیروی انتظامی که طی سه ماه گذشته آماده شده است در این مدت ۱۵۷زن توجیه یا مجبور به تعویض لباس و اخذ تعهد شده اند ، همچنین ۴۵نفر به دادسرا رفته و به سه هزار و۷۷۰ مالک ماشین تذکر داده شده و نیز با پنج هزار و ۶۷۲خودرو ناهی عفاف و حجاب برخورد شده است” .

وی با اشاره به آمار نیروی انتظامی در برخورد با زنان “بدحجاب” گفت: “بر اساس گزارشی که صبح امروز به دستم رسید. تاکنون ۲۲۰هزار نفر به نیروی انتظامی برده شده و از آنها تعهد گرفته شده است. این اقدام باعث باز شدن پای ۹۰۰هزار نفر به کلانتری‌ها و دادسراها شده است. تأثیر این حضور در آینده این خواهد بود که حسن سابقه برای اشتغال و تحصیل این افراد صادر نخواهد شد”.

وزیر کشور در ایران روز گذشته باید به سوال علی مطهری، نماینده تهران و موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در خصوص وضعیت رعایت قانون عفاف و حجاب که ۲۲دستگاه در آن دخیل و مسئول هستند پاسخ می داد.

آنها پرسیده بودند که چرا وزارت کشور نسبت به پدیده زنان ساپورت پوش در تهران و برخی شهرهای دیگر بی‌تفاوت است و به آن رسمیت داده است؟

و نیز علت عدم توجه وزارت کشور به اجرای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب چیست؟ و چرا بودجه ناچیز اجرای این قانون در لایحه ۱۳۹۳حذف شده است؟

رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز با ارائه این آمار گفت:”باید بپذیریم که حل این مسئله در کوتاه مدت امکان پذیر نیست”. از سوی دیگر برای همه دستگاه‌های اجرایی در رابطه با رعایت عفاف و حجاب وظیفه‌ای تعیین شده که “در این دستور العمل‌ها اشکالات زیادی دیده می‌شود”.

او در ادامه سخنانش زنان ایران را به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: “افراد عامل و معتقد که اکثریت زنان کشور را تشکیل می‌دهند، افرادی که به عفاف و حجاب معتقد ولی اهل تساهل و تسامح هستند، افرادی که به حجاب و عفاف معتقد نیستند ولی ادب اجتماعی را رعایت می‌کنند و دسته آخر زنانی که اعتقادی به عفاف و حجاب نداشته و در عین حال به ادب اجتماعی نیز پایبند نیستند”.

به گفته وزیر کشور در ایران، “مشکل قانون عفاف و حجاب، نبود ضمانت اجرای آن است. ما وقتی می توانیم در صورت بروز انحراف یا عدم اجرا با این پدیده برخورد کنیم که برای دستگاه ناظر ضمانت اجرا وجود داشته باشد.”

نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی در نهایت از توضیح وزیر کشور قانع نشدند در ادامه این پرسش و پاسخ علی مطهری تصاویری را که از برخی از دختران بدحجاب و با ساپورت تهیه کرده بود را از مونیتورهای مجلس پخش کرد. به محض پخش این تصاویر هیاهو در مجلس ایجاد شد.

مطهری در واکنش به رفتار این نمایندگان به مزاح گفت: به نظر می‌رسد دوستان با دیدن این تصاویر به وجد آمده باشند.
پ ن انقلاب زنانه: به گفته وزیر کشور جمهوری اسلامی “مشکل قانون عفاف و حجاب، نبود ضمانت اجرای آن است". از نگاه متشنج شده ی جمهوری اسلامی نسبت به رعایت نکردن حجاب اسلامی زنان در ایران، بهانه ی نبودن قانون نگهدارنده را بیان میکنند. درصورتیکه تمامی عکس العمل هایی که توسط نیروهای جمهوری اسلامی نسبت به زنان تا به امروز به وقوع پیوسته بسیار شکل وحشیانه ایی داشته و با هزاران روش بازدارنده موفق به توقف زنان نشدند.
اسید پاشی ،فرو کردن چاقو به باسن زنان و هزاران بازداشت و شلاق و جریمه های نقدی ،تمامی اینها از قوانین بازدارنده ی جمهوری اسلامی نسبت به زنان در طی دوران حکومت سی و چند ساله ی این نظام بوده است که نه تنها تاثیري در باحجاب شدن زنان نداشته بلکه مقاومت هایی داشته که خشم مسئولین نظام را بیشتر برانگیخته است.

نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

 

کودکان را در شکم مادران کارتن‌خواب پیش‌خرید می‌کنند .
*..................................................*

در سرزمین ثروت ،نظام سرمایه داری بیداد میکند و مردم تحت این نظام هیچ سهمی از حقوقشان ندارند:

یک استاد دانشگاه که چند شب را با کارتن‌خواب‌ها سپری کرده، می‌گوید کودکان قبل از به دنیا آمدن و در شکم مادران کارتن‌خواب پیش‌خرید می‌شوند. وزارت کشور هم از جمعیت ۱۸ میلیونی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی خبر داده است.

به گزارش دویچه وله، دکتر چیت‌چیان، استاد دانشگاه که چند شب را در میان کارتن‌خواب‌ها سپری کرده می‌گوید وضع کارتن‌خواب‌ها آنقدر بحرانی است که کودک را در شکم مادر و پیش از به دنیا آمدن به مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیش‌خرید می‌کنند.
شهیندخت مولاوردی، معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده مردادماه سال ۱۳۹۴ گفته بود از میان ۱۵ هزار کارتن‌خواب کشور، ۵ هزار نفرشان زنان هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر چیت‌چیان با ارائه طرحی در ۹ جلد کتاب، تصویری از مناطق حاشیه‌نشین استان تهران تهیه کرده و به کارگروه اجتماعی وزارت کشور ارائه داده است. براساس یافته‌های او در منطقه ۱۲ تهران شامل محلاتی چون اودلاجان و دروازه غار وضع بسیار بحرانی است.
همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی حدود ۶ ماه پیش از شناسایی و اسکان ۲ هزار کودک خیابان‌خواب خبر داده بود. او تاکید کرده بود که بی‌خانمانی در میان زنان جوان گسترش یافته است.
رضا محبوبی، مدیرکل اجتماعی وزارت کشور و از حاضران این جلسه هم از زندگی ۱۸ میلیون ایرانی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی خبر داده و با اشاره به کاهش سرمایه اجتماعی کشور، نمره کشور را ۱۴ و نمره تهران را زیر ۱۰ ارزیابی کرده است.
او با ارائه آماری به حاضران از وقایع تلخی در ایران پرده برداشته که زنگ خطری جدی در زمینه معضلات اجتماعی را به صدا در آورده است؛ آماری که خود او هم اذعان داشته اعداد و ارقام واقعی آن ممکن است بیشتر از آنچه اعلام شده باشد.
محبوبی می‌گوید مصرف کنندگان الکل در جامعه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر هستند و سالانه ۶۰۰ هزار نفر وارد زندان‌ها می‌شوند.
نرخ طلاق دیگر معضل اجتماعی این روزها به روایت مدیرکل اجتماعی وزرات کشور است. در تهران از هر ۳ ازدواج، یک مورد طلاق ثبت می‌شود و در کل کشور این آمار به یک به ۵ رسیده است.
مدیرکل اجتماعی وزارت کشور اذعان کرده که "نظامات سابق قادر به حل مسائل نیست و از همین‌رو عناوین مجرمانه افزایش یافته است".
به گفته او اعتیاد جز ۱۰ جرم نخست کشور ثبت شده و میزان جرح و ضرب هم افزایش یافته است. محبوبی تصریح کرده که "معتادان جلوی دانشگاه‌ها دیده می‌شوند و در مقابل خودروی پلیس مواد مصرف می‌کنند" و با شگردی جدید خودشان را به خودروها می زنند تا از این طریق پول بگیرند.
 
نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

پس از ده ماه بازداشت ؛ آتنا دائمی در شرایط خطرناکی است.
*...............................*
گزارش آخرین وضعیت آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان کار و خیابان و فعال مدنی زندانی در زندان اوین
«آتنا دائمی» فعال حقوق کودکان کار و خیابان و فعال مدنی، ۲۷ ساله و دارای مدرک دیپلم است و تا پیش از دستگیری در باشگاه انقلاب در تهران شاغل بود. او در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، از سوی مامورین لباس شخصی در منزل پدری خود بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد.
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است وضعیت «آتنا دائمی» پس از گذشت ده ماه از بازداشت و تحمل حبس ۱۴ سال زندانش، وخیم و خطرناک است. نوشتار پیش‌رو گزارشی از آخرین وضعیت این مدافع حقوق بشر زندانی در اوین است.
۱۴ سال زندان برای فعالیت‌های مدنی یک شهروند
«آتنا دائمی» پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی، در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به بند عمومی زنان (موسوم به بند نسوان) در زندان اوین منتقل شد و در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» محاکمه شد. او در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به تحمل ۱۴ سال زندان محکوم شد.
آتنا دائمی به علت نگرانی از وضعیت وخیم مادرش، حکم صادره را ۷ سال به خانواده‌اش اعلام کرده بود، اما در ملاقات در اولین یکشنبه پس از دادگاهی‌اش، به خانواده خود اعلام کرد که حکم صادره از سوی قاضی «مقیسه»، تحمل ۱۴ سال زندان است.
اتهامات این مدافع حقوق بشر و فعال حقوق کودکان کار و خیابان، “اجتماع و تبانی بر ضد نظام برای تجمع در دفاع و حمایت از کودکان کوبانی و شنگال و حضور در تجمعاتی علیه اعدام مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و…”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری و مقدسات به دلیل گوش دادن به آهنگ‌های شاهین نجفی”، “مخالفت با حجاب اجباری” و “مخالفت با اعدام”، “اختفای ادله جرم برای رهایی متهم علی نوری” عنوان شده است.

ده ماه پس از بازداشت، همچنان در انتظار تجدیدنظر
«آتنا دائمی» هم‌اکنون در دهمین ماه بازداشت موقت، در بند زنان زندان اوین، منتظر اعلام حکم دادگاه تجدید نظر خود است. پرونده این فعال مدنی، جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است. دیگربار پرونده او روز سه‌شنبه ۶ مردادماه ۱۳۹۴، پس از تعیین شعبه، به شعبه ٣۶ به ریاست «قاضی زرگر» جهت بررسی مجدد ارسال شده است.

«آتنا دائمی» سابقه بیماری قلبی دارد. او در دوران حبس انفرادی، به علت نگهداری طولانی‌مدت در سلول انفرادی و شرایط بد بهداشتی بازداشتگاه و عدم دسترسی به هواخوری و نور آفتاب، دچار ناراحتی پوستی و همچنین ضعف شدید بینایی شده بود. او همچنین در خردادماه سال جاری، به علت تحمل فشارهای عصبی، دچار خونریزی شدید بینی شد که پس از انتقال به بهداری و وصل سرم، و به محض تمام شدن سرم، به بند بازگردانده شد.

جلوگیری از اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان
بیماری «آتنا دائمی» را رها نمی‌کند، او در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴، به دلیل مشکلات هورمونی به درمانگاه صادقیه اعزام می‌شود. طبق تشخیص دکتر درمانگاه او می‌بایست آزمایش و سونوگرامی دهد، تا دلیل اصلی بیماری‌اش تشخیص داده شود که «مهدی خدابخشی» نماینده وقت دادستان تهران و دادیار ناظر بر زندان اوین، تا ۲۷ مردادماه، از اعزام او جلوگیری می‌کند.
بار دیگر این فعال حقوق کودکان کار و خیابان، پس از انتقالش از درمانگاه «صادقیه» به زندان اوین، در شنبه شب ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل فشارهای عصبی وارده در طول روز از سوی مامور انتقال زندان، در بند زنان اوین دچار حمله قلبی شد و به بهداری این زندان منتقل شد. او پس از یک معاینه سرپایی با همان وضعیت جسمی، به داخل بند زنان بازگردانده شد.
همچنین «آتنا دائمی» به دلیل مواجهه و تحمیل فشارهای شدید عصبی از سوی بازجویان در زندان، مجبور به مصرف داروهای آرام‌بخش شده و بهداری زندان نیز تاکنون از تهیه این داروها سرباز زده است. هم‌اکنون خانواده این زندانی مجبور به تهیه این داروها با هزینه شخصی در خارج از زندان شده‌اند.
در سال گذشته خانواده و وکیل «آتنا دائمی»، بارها برای مرخصی برای او تلاش کرده‌اند، اما قاضی «مقیسه» هر بار درخواست آزادی او را رد کرده است.

مدافع حقوق بشر زندانی، مشکوک به بیماری «ام اس» است
اکنون وضعیت جسمی «آتنا دائمی» وخیم است. حالات جسمی و روانی او دستخوش بحران شده است. «سردردهای مداوم»، «دو بینی»، «ضعف چشم»، «ضعف استخوان»، «ضعف شنوایی»، «لکه بینی»، «افسردگی» و «فراموشی» علایم بیماری‌های این مدافع حقوق بشر زندانی هستند.
او بارها به پزشک عمومی زندان مراجعه کرده و تشخیص اولیه پزشک عمومی و رییس بهداری زندان اوین، بیماری صعب‌العلاج «ام اس» بوده است. به این فعال مدنی گفته شده است جهت انجام آزمایش «ام آر آی» می‌بایست سریعا به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شود.
در حال حاضر «آتنا دائمی» همچنان در بند عمومی زنان اوین مشهور به «بند نسوان»، در حال گذراندن دهمین ماه از مجازات ۱۴ سال حبس خود است.
خانواده او در فیس‌بوک صفحه‌ای رسمی با عنوان «آتنا دائمی را آزاد کنید» برای فرزند دربندشان راه‌اندازی کرده‌اند و هر هفته رنج‌نامه‌های «معصومه نعمتی» مادر «آتنا دائمی» و همچنین اخبار و گزارش‌های مربوط به او را در آنجا منتشر می‌کنند.
پ ن: برای نجات جان آتنا و آتناها باید چه کار کرد؟ آیا باید سکوت کرد؟ یا از راههای موجود برای کمک به این زن مبارز برخواست و دفاع کرد؟آتنا و زنان مثل او نمونه های بارز شجاعت و از زنان نمونه ی این مرز و بومند ،نباید گذاشت نفسش در زندان خفه شود.

 

نظراتتون رو برای ما ارسال کنید دوستان 
 
راههای تماس با ما :
 
با ایمیلاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
وایبر، تلگرام، لاین، واتس آپ با شماره 0046739681438

اسکایپ: javanan.tamas

فیسبوک: https://www.facebook.com/cyo.sjk

گوگل پلاس: http://goo.gl/sr55q3

اینستاگرام: javanan.komonist

توئیتر: javanankomonist@

صفحه5 از13

connect1