چهارشنبه, آوریل 24, 2024
اصلیاطلاعیه هاپلاتفرم اتحاد سراسری دانشجویان ایران!

پلاتفرم اتحاد سراسری دانشجویان ایران!

دانشگاه همواره، چه در رژیم شاه و چه در جمهوری اسلامی، سنگر آزادیخواهی مردم ایران بوده است و در برابر ارتجاع حاکم پرچم آزادی و برابری را برافراشته نگاهداشته است. رژیم اسلامی با وحشیانه ترین حملات به دانشگاه ها و خوابگاه ها و ضرب و شتم و قتل دانشجویان و زندان کردن و اخراج هزاران نفر از آنان و با تشکیل انواع نیروهای انتظامی و جاسوسی، اعمال انواع تبعیضات اسلامی و آپارتاید جنسی و حتی با اعلام جرم علیه علوم انسانی و پاکسازی استادانی که کوچکترین ناهمخوانی با حکومت داشتند، کوشیده است تا این سنگر تسخیر ناپذیر آزادی و برابری را مگر خاموش نگه دارد. اما در آستانه هر سال جدید تحصیلی و بازگشایی دانشگاه ها میتوان نگرانی و وحشت را در چهره سران جمهوری اسلامی دید. در اوضاع وخیم اقتصادی کنونی و درهم ریختگی جمهوری اسلامی و نارضایتی فزاینده میلیونی مردم، زمان آنست که دانشگاه نیروی خود را بصورت سراسری متحد و متشکل کند و آماده نبردی تعیین کننده علیه جمهوری اسلامی شود.

در پاسخ به این نیاز و برای تعیین بخشیدن به یک جنبش سراسری آزادیخواهانه، مدرن، انسانی و برابری طلبانه در دانشگاه ها و برای مقابله با جمهوری اسلامی و تمامی حامیان ریز و درشتش و همه جریاناتی که مانعی بر سر راه پیروزی مردم ایران هستند، سند حاضر ارائه میشود. سازمان جوانان کمونیست خود را به پیشبرد مبارزه حول خواسته های زیر متعهد می داند و از همه دانشجویان، تشکلها، نهادها و انجمنهای دانشجویی و جوانان در داخل و خارج ایران و همچنین همه سازمانها و احزاب سرنگونی طلب دعوت میکند تا برای ایجاد یک حرکت سراسری در دانشگاه ها این پلاتفرم را در دستور خود قرار دهند.

سازمان جوانان کمونیست
۲۵ مرداد ۱۳۹۰
۱۵ آگوست ۲۰۱۱

مهمترین خواسته های دانشجویان در شرایط کنونی عبارتند از:
۱. آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان زندانی و همه زندانیان سیاسی.
۲. آزادی های بی قید و شرط سیاسی مانند آزادی بیان، تجمع، تشکل، تحزب، اعتراض، اعتصاب، و سایر فعالیت های دانشجویی نظیر کلوپ های فرهنگی و علمی و غیره.
۳. لغو حجاب اجباری و انتخاب آزادانه پوشش.
۴. لغو قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و لغو تفکیک جنسیتی به هر شکل و در هر زمینه.
۵. انحلال فوری همه نیروهای نظامی، شبه نظامی و امنیتی مانند کمیته های انضباطی، حراست، نمایندگی رهبری و غیره در دانشگاه. ممنوعیت اکید ورود پلیس و نیروی انتظامی به دانشگاه.
۶. جدایی دین از آموزش و پرورش و دانشگاه ها.
۷. معرفی آمرین و عاملین کشتار و جنایت علیه مردم و دانشجویان و محاکمه آنان در دادگاه های علنی با نظارت بین المللی.
۸. لغو هرگونه گزینش و امتحان ایدئولوژیک مذهبی، عقیدتی و سیاسی برای ورود به دانشگاه ها. لغو فوری همه احکام اخراج و و بازگرداندن فوری همه دانشجویان و استادان اخراجی.
۹. انتخابی شدن همه مدیران و مقامات دانشگاهها توسط دانشجویان و استادان.
۱۰. تامین بالاترین استانداردها برای تحصیل و امکانات رفاهی دانشجویان. از قبیل لغو شهریه، تامین خوابگاه مناسب، پرداخت کمک هزینه، تامین دانشگاه و فضای تحصیلی کافی برای همه متقاضیان ورود به دانشگاه و…

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات