جمعه, آوریل 19, 2024
اصلیجنبشهاجنبش نوین رهایی زنبیانیه مشترک فعالین مدافع حقوق زن، دادخواهان و حامیان انقلاب زن زندگی...

بیانیه مشترک فعالین مدافع حقوق زن، دادخواهان و حامیان انقلاب زن زندگی آزادی در حمایت از رویا حشمتی و محکومیت حجاب اجباری و شلاق

رویا حشمتی زنی است که با روایت از مقاومت خود در برابر حجاب اجباری، و خواندن “زن زندگی آزادی” زیر ضربه‌های شلاق، خون گرمی در رگهای انقلاب زن زندگی آزادی دمید و یک نمونه اثباتی از یک حقیقت انکار ناپذیر را به نمایش گذاشت که چطور انقلاب باشکوه زن زندگی آزادی، در لایه لایه زیست زنان و جامعه نفوذ کرده و در جریان است و با مقاومت وصف ناپذیر زنان در برابر رژیم ضد زن اسلامی، به مسیر خود تا پیروزی کامل ادامه میدهد.

روایت رویا حشمتی، روایت از شجاعت، و عزم انقلابی او و تمام زنان ایران است که در بیش از چهار دهه گذشته، دوره به دوره با تسلیم ناپذیری، با اعتراض و مبارزه در مسیری سخت و طاقت فرسا، جلو آمده و تبدیل به نمادهای انقلابی، برای تغییر ریشه‌ای در راستای رهایی زن و جامعه شده‌اند و در ایجاد بستری عمیق برای وقوع یک انقلاب زنانه در ایران که در تاریخ اولین است، تاثیر و سهم و نقش بسزایی داشته اند.

روایت رویا حشمتی از شلاق خوردن به دلیل نداشتن حجاب، درست در روزی است که در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز زن نامگذاری شده؛ اما این روز در حقیقت در ضدیت محض با زنانی است که آزادی و برابری را طلب میکنند، در ضدیت با زنانی است که در برابر سلطه قوانین مذهبی و نرینه‌سالار و سرکوب، “سرخم قدغن” را معنی کرده و به عمل درآورده اند؛ مبارزه ای که به زیباترین شکل ممکن در انقلاب زن زندگی آزادی تجلی یافت.

ما فعالین جنبش نوین رهایی زن، دادخواهان و حامیان انقلاب زن زندگی آزادی، از داخل ایران و سراسر جهان، حجاب اجباری، قوانین اسلامی،‌ و حکم شنیع شلاق که سبعیت و توحش رژیم اسلامی را به نمایش میگذارد را قویا محکوم و ضمن ارسال درود بیکران به رویا حشمتی، از او قاطعانه حمایت میکنیم. ما معتقدیم این زنان که بر حقوق مسلم خود پافشاری کرده، و بر کرامت و منزلت و شان انسانی خود و همنوعان خود اصرار دارند، میلیونها زن در ایران را نمایندگی می کنند که به بیحقوقی، به حجاب اجباری و ستم بر زن و جامعه، “نه” گفته اند و می گویند. 

زنانی چون رویا حشمتی که در گسترش و عمیق شدن “بیحجابی سراسری” – از دستاوردهای انقلاب زن زندگی آزادی، پس از فتح خاکریز حجاب – نقش مهمی دارند، زنانی که هر روزه با مبارزه مستمر در برابر رژیم آدمکُش اسلامی مقاومت میکنند و اجازه نمیدهند که خونهای ریخته شده پایمال شود؛ قطعا در پیشروی انقلاب جاری نیز قطعا تاثیرگذارند. بنابراین است که تبدیل به تهدیدها و موانع بزرگی میشوند که تلاش رژیم اسلامی برای توقف انقلابمان را بی نتیجه می‌سازند و پیش زمینه های موج برگشت اعتراضات گسترده در آینده‌ای نه چندان دور را فراهم میکنند.

ما امضا کنندگان این بیانیه خواستار حمایت گسترده زنان، دانشجویان، دانش آموزان، رنگین کمانیها، معلمان و کارگران و بازنشستگان و عموم جامعه از رویا حشمتی و تمامی زنانی هستیم که با شجاعت و رشادت و مقاومت و مبارزه مستمر، نه تنها پرچم اعتراض را حتی با بازداشت و زندان و تجاوز و شلاق و شکنجه زمین نمی گذارند، بلکه شعله های انقلاب زن زندگی آزادی را روشن نگه میدارند و نوید پیروزی، رهایی و آینده ای روشن میدهند.

امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا:

یاسمن آریانی – فعال مدنی و حقوق زنان
رها احمدی – مدافع حقوق زنان و کودکان
لادن بازرگان – خواهر دادخواه بیژن بازرگان از اعدام شدگان تابستان ۶۷
کوکب بداغی پگاه – فعال صنفی معلمان
نصرت بهشتی – معلم بازنشسته، فعال حوزه زنان و کارگری
مهسا پیرایی – دختر دادخواه مینو مجیدی از کشته شدگان انقلاب زن زندگی آزادی
آزاده دواچی – فعال حقوق زنان
فرشته دیدنی – فعال حقوق زنان
سارا سیاهپور – فعال صنفی معلمان
شیرین شمس – از مسئولین تشکل انقلاب زنانه
حدیث صبوری – فعال حقوق زنان، زندانی سیاسی سابق 
نرگس ظریفیان – فعال حقوق زنان
منیره عربشاهی – زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق زنان
سهیل عربی – زندانی سیاسی در تبعید،‌ کارگر دادخواه
محبوبه فرح‌زادی – عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران
مژگان کشاورز – فعال حقوق زنان
آوین مصطفی زاده – فعال حقوق بشر و زنان
خدیجه مهدی پور – فعال سیاسی
رادا مردانی – فعال جنبش معلمان
فریبا برهان‌زهی – فعال حقوق زنان و اهل بلوچستان
سوران منصورنیا – برادر دادخواه برهان منصورنیا از کشته شدگان آبان ۹۸
پوران ناظمی – فعال حقوق زنان

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات