جمعه, آوریل 19, 2024
اصلیاطلاعیه هااطلاعیه رنگین کمانیهاکیفر خواست چهل سال شکنجه، آزار، توهین، خشونت و بیحقوقی قانونی و...

کیفر خواست چهل سال شکنجه، آزار، توهین، خشونت و بیحقوقی قانونی و دولتی به همجنسگرایان، دوجنسگرایان، ترنس ها و کوییرهای ایرانی

ما همجنسگرایان، دوجنسگرایان، ترنس ها و کوییرهای ایرانی، همراه و همگام‌ با مبارزات جامعه و جنبش های اعتراضی جاری به دنبال حقوق برابر و انسانی خود هستیم و در شرایطی که جامعه ایران میرود تا تکلیف خود را با حکومت جمهوری اسلامی مشخص کند و هر روز بیش از گذشته، شاهد پیشروی و گسترش اعتراضات بخشهای مختلف جامعه هستیم؛ ما رنگین کمانیها نیز به عنوان یکی از بی حقوق ترین بخشهای جامعه ایران که مورد تبعیض و ستم، آزار و توهین سیستماتیک و قانونی هستیم میخواهیم در اینجا از ۴۰ سال شکنجه و آزار و تبعیضی که بر ما روا داشته شده است، سخن بگوییم و کیفرخواست خود را علیه این ۴۰ سال آزار و شکنجه و توهین اعلام کنیم و درخواست محکومیت تمامی کسانی را که داریم که در این جنایات و شکنجه ها و آزارها دست داشته اند و از همه رنگین کمانیها و فعالان جنبش های اعتراضی در جامعه میخواهیم تا با حمایت و همراهی خود این کیفرخواست را در سطح گسترده ای مطرح و حمایت کنند.

ما رنگین کمانیها هر روز شکنجه میشویم و آزار و توهین میبینیم؛ زیرا از داشتن روابط جنسی همجنس خواهانه، توسط حکومت جمهوری اسلامی منع شده ایم و بابت آن مجازات های بسیار خشنی همچون اعدام، شلاق و زندان در نظر گرفته شده است و این حق مسلم و انسانی هر انسان بالغی که داشتن روابط اختیاری و آزادانه جنسی است؛ توسط قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است.

ما رنگین کمانیها در این ۴۰ سال همواره در معرض خطر اعدام شدن توسط این حکومت، تنها به دلیل گرایش جنسی خود بوده ایم و شکنجه ها و آزارها و جنایات مختلفی را تجربه کرده ایم؛ تعداد زیادی از همجنسگرایان در دهه ۶۰ شمسی در زندانهای جمهوری اسلامی اعدام‌ شدند و در شهرهای مختلف ایران، پایگاههای بسیج و مساجد و ائمه جمعه و سپاه و اطلاعات به طور گسترده ای به کشتار همجنسگرایان و رنگینکمانیها میپرداختند؛ در شهر جهرم استان فارس، گروه مذهبی اسلامی “قنات”(۱۵خرداد) با ربودن همجنسگرایان در این شهر و سپس شکنجه و آزار و تکه تکه کردن اعضای بدن و یا شکنجه های دردناک مختلف، بدن نیمه جان آنان را در قنات های اطراف شهر رها میکردند تا از درد و خونریزی جان بدهند و بمیرند و این فضای خشونت و کشتار و شکنجه در شهرهای دیگر ایران نیز در دهه ۶۰ شمسی برقرار بود.

من رنگین کمانی هر روز در معرض انواع توهین ها و آزارها و شکنجه های روحی و کلامی هستم و فرهنگ همجنسگراستیزی، دوجنسگراستیزی، ترنس ستیزی و کوییرستیزی به اشکال مختلف و به طور گسترده و سیستماتیکی توسط حکومت جمهوری اسلامی و رسانه ها و آموزش و پرورش و سریالها و فیلمها و تئاترها و کتاب های مختلف، بیلبوردهای شهری و…. ، تولید و بازتولید میشود و این امکانات تبلیغی گسترده، تبدیل به ابزاری برای ایجاد هراس، نفرت، دشمنی و نگاه منفی به رنگین کمانیها شده است و به آزار و توهین و شکنجه روحی مداوم به رنگینکمانیها دامن میزند.

ما رنگینکمانیها برای داشتن یک زندگی آزاد، مستقل و انسانی و برای رهایی از تبعیض و ستم و تهدید و ترس و خشونت و آزارهایی که جمهوری اسلامی و قوانین و فرهنگ ضدانسانی و ضدرنگین کمانی ستیز آن ایجاد کرده است، مجبور به مهاجرت از ایران میشویم و در شرایطی که دولتهای دست راستی و مهاجرستیز در آمریکا و اروپا در قدرت هستند؛ بسیاری از پناهجویان رنگین کمانی در ترکیه بلاتکلیف و در شرایط بسیار سختی به سر میبرند و انتظار برای دریافت جواب پذیرش در کشور سوم به چندسال بیشتر افزایش یافته است و در ترکیه نیز با قدرت گیری اسلامگراها ، شاهد حمله های فیزیکی و آزارهای جسمی و توهین های خیابانی به رنگین کمانی های مهاجر هستیم.

من رنگین کمانی، در دوره بلوغ و شناسایی هویت و گرایش جنسی خود ، با سختی ها و مشکلات روحی مختلفی روبرو میشوم و چون حکومت جمهوری اسلامی اجازه فرهنگ سازی و آشنایی خانواده ها و افراد با سایر هویت ها و گرایشات جنسی را نمیدهد و تنها هویت جنسی دوگانه زن یا مرد و گرایش جنسی دگرجنسگرایانه را به رسمیت میشناسد، در معرض احساس گناه و بی ارزشی، افسردگی و بیماریهای روانی مختلف قرار میگیرم.

ما ترنس ها، ۴۰‌سال شکنجه و آزار و توهین دیدیم ، عملهای تطبیق جنسیت بی کیفیت و تن های سلاخی شده، عقیم سازی اجباری ، جلسات مشاوره طولانی و خسته کننده و در آخر همه تبعیض ها و ستم ها و ساختار دگرجنسگرامحور و نرمحور سرجای خود است و بعد از عمل نیز‌ برای ازدواج و کار و محل زندگی با همان مشکلات و سختی ها و تبعیضات روبرو هستیم.

من، سیاوش۲۳ساله در خرم آباد، ترنس مردی که به دست پدرم به ضرب گلوله کشته شدم، و در زندگیم نیز هر روز آزار و شکنجه شدم، زیرا جمهوری اسلامی و فرهنگ ترنس ستیزی که آن به جامعه تزریق کرده است به پدر من نیاموخت که من چه دختر باشم و چه پسر، فرزند او هستم و به عنوان یک پدر باید عشق و حمایت و محبت خود را به سویم روانه کند، نه گلوله و مشت و لگد.

من دوجنسگرا، همجنسگرا، ترنس و کوییر برای تغییر گرایش جنسی خود و طی کردن مراحل تبدیل درمانی(درمانهایی برای تغییر گرایش جنسی افراد ویا هویت جنسی) شکنجه میشوم در حالی که تبدیل درمانی در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع است و پزشکان مجاز به استفاده از آن نیستند؛ اما در ایران و با اجازه حکومت و توسط عوامل آن و پزشکان وابسته به حکومت و نهادهای نظامی، با دادن شوک الکتریکی و درمانهای غیرعلمی میخواهند تا گرایش جنسی افراد رنگین کمانی را تغییر دهند و در این بین فشار روحی و شکنجه جسمی و روانی بسیار عمیقی را باید تحمل کنند که به افسردگی و گاها خودکشی افراد تجربه کننده این درمانهای غیرعلمی می انجامد.

من رنگین کمانی آنگاه که مورد تجاوز و خشونت فیزیکی و کلامی قرار گرفتم شکنجه شدم، من شکنجه شدم و در خیابانها توسط گشت ارشاد و لباس شخصیها مورد بازجویی و توهین قرار گرفتم زیرا آنگونه که میخواستم لباس میپوشیدم و آرایش میکردم.
من رنگین کمانی شکنجه شدم آنگاه که فقط برای یک مهمانی و جشن‌ساده با دیگر دوستان رنگین کمانی خود، توسط پلیس و سپاهی ها و بسیجی ها دستگیر شدم و با انواع و اقسام فحش ها و توهین ها و آزارها در دوره بازداشت قرار گرفتم و سپس با ۷۰ ضربه شلاق و تعهد کتبی آزاد شدم؛ تنها به خاطر یک جشن و مهمانی با دوستان.

من رنگین کمانی شکنجه شدم آنگاه که به خاطر صدای نازک و “زنانه” خود در بسیاری از ادارات و مراکز دولتی استخدام نشدم و پس از سالها درس خواندن به خاطر اینکه به اندازه کافی مردانه نبودم، آزار و اذیت شدم و مورد تبعیض قرار گرفتم.

من همجنسگرا شکنجه شدم آنگاه که برخلاف میلم و با فشار خانواده و اجتماع، مجبور به ازدواج با جنس مخالف شدم و درون زندگی ای قرار گرفتم که نمیخواستم و هر لحظه آن برای خودم و همسرم، تلخ و زجر آور بود و این زندگی ها یا به طلاق و جدایی می انجامید و یا تحمل و تلخی و سردی.

من رنگین کمانی از اینکه حقوق برابر و انسانی با دیگر افراد جامعه ندارم شکنجه شدم؛ ما رنگین کمانیها شایسته یک زندگی برابر، انسانی، شاد و مرفه را داریم.

من رنگین کمانی از دخالت مذهب در زندگی خود ضربات بسیار زیادی خورده ام و قوانین تبعیض آمیز و نابرابر و ضدانسانی ای که بر پایه آن به شکنجه، شلاق، اعدام و آزار و توهین رنگین کمانیها میپردازند همگی نشات گرفته از قوانین و فرهنگ مذهبی، اسلامی و سنتی هستند و خواستار سکولاریسم و جدایی دین از دولت، آموزش و پرورش، دادگستری و قوانین هستم.

ما رنگین کمانیها حداقل۴۰ سال است که از تبعیض و ستم و نابرابری رنج میبریم و خواهان رفع هرگونه ستم و تبعیض و نابرابری در جامعه هستیم. ما به همراه دیگر بخشهای جامعه مانند کارگران، زنان، بخش عظیمی از جوانان و دانشجویان جزو هیچ بوده گان و بیحقوقان جامعه هستیم. ما یک منافع مشترک و یک سرنوشت داریم. ما همواره از جنبش های کارگری، زنان، دانشجویی، معلمان، پرستاران و دیگر جنبش های برابری طلب و آزادیخواه در جامعه حمایت میکنیم زیرا خود را بخشی از آنها میدانیم و معتقدیم که مسیر رهایی و آزادی و برابری جامعه در اتحاد و همراهی این جنبش ها با یکدیگر است.

بدین وسیله ما رنگین کمانیها، فراخوان دهندگان و امضا کنندگان این نامه، برای حداقل چهار دهه خشونت، جنایت و شکنجه سازماندهی شده قانونی، دولتی و قضایی و در یک کلام شکنجه، خشونت و جنایت سازماندهی شده حکومتی علیه رنگین کمانیها، اعلام دادخواهی و کیفرخواست کرده و خواهان محاکمه تک تک آمرین و عاملین چهار دهه رنگین کمانی ستیزی در ایران، در دادگاههای علنی و عادلانه بین المللی با نظارت مجامع مدافع حقوق انسانی هستیم. مردم ایران، و نیز رنگین کمانیهای ایران شایسته یک زندگی انسانی و یک جامعه با قوانین و حکومتی آزاد و برابر و سکولار و انسانی هستند و برای همین هدف و آرمان، در یک جدال طبقاتی و روزمره با وضعیت ضدانسانی موجود و مسببین آن به مبارزه خود ادامه میدهند. لذا ما با مطرح کردن کیفرخواست رنگین کمانیها که برخاسته از دل جنبش رنگین کمانی و فعالین این جنبش و فعالیت جاری آنها است، با تمام قوا خواهان پایان دادن به بساط تحقیر و ظلم و ستم و شکنجه و خشونت و جنایت و بیحقوقی رنگین کمانیها و این چرخه رنگین کمانی ستیزی هستیم.

ما نسبت به ابعاد گسترده ستم وجنایت علیه همجنسگرایان، دوجنس گرایان ، ترنس ها و کوییرها تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، نفی وجود و تمایلات جنسی همجنسگرایان، بیماری اعلام کردن همجنسگرایی واعمال فشار برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت، تعیین مجازاتهای سنگین تا حد اعدام برای همجنسگرایی، توهین و آزار سیستماتیک، قانونی و رسمی، حکومتی و دولتی به همجنسگرایان و محروم ساختن آنها از ابتدایی ترین حقوق خود اعلام میکنیم که خواهان متشکل شدن رنگین کمانان و فعالین این جنبش حول مطالبات زیر برای تحقق آن هستیم:

۱. حقوق انسانی و پایه ای همجنسگرایان، دوجنس گرایان و ترنس ها به دور از هرگونه رفتار تبعیض آمیزی باید فورا به رسمیت شناخته شود. هرگونه نقض حقوق انسانی بر اساس گرایش وتمایل جنسی از جمله مجازات اعدام، شکنجه و زندان، برخوردهای تحقیرآمیز، محروم سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید ممنوع شود. همه قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه آنها باید ملغی شود.

۲. این حق انکارناپذیر، طبیعی و انسانی همجنسگرایان، دوجنس گرایان وترنس ها است که از روابط آزادانه و داوطلبانه جنسی برخوردار باشند، زندگی مشترک تشکیل دهند و از همه حقوق آن برخوردار شوند و هیچ تبعیضی از جمله در مورد پذیرش فرزند بر آنها اعمال نشود.

۳. همه کسانیکه بخاطر گرایشات جنسی خود مورد تحقیر، توهین و فشارهایی نظیرعمل جراحی برای تغییر جنسیت قرارگرفته اند، باید مورد حمایت قرار بگیرند و امکانات لازم برای جبران و ترمیم صدمات وارد شده روانی و جسمی به آنها فراهم شود.

۴. ما مبارزه همه جانبه با پدیده هوموفوبیا و فرهنگ و رفتار تبعیض آمیز بر اساس هویت و تمایلات جنسی را امر و وظیفه خود میدانیم و وبرای کنار زدن این فرهنگ مجدانه تلاش میکنیم.

رنگین کمانان ایرانی
خرداد ۱۳۹۸
ژوئن ۲۰۱۹

برای امضای کیفرخواست اینجا کلیک کنید

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات