پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
اصلیجنبشهارنگین کمانیهاپیام یک همجنسگرا از ایران راجع به خشونت علیه زنان و رنگین‌کمانی‌ها

پیام یک همجنسگرا از ایران راجع به خشونت علیه زنان و رنگین‌کمانی‌ها

خشونت علیه زنان در ایران خیلی گسترده هست. در خانه توسط پدر و مادر، خانواده و برادرا و بعدش هم با شوهر و قانون.
زنان زندگی برای خود ندارن؛ مثل ما رنگینکمانیها.

من خودم همجنسگرا هستم اما دقیقا میدانم زنها چه رنجی میکشند اینجا. قانون، مذهب کثیف اسلام، سنت های مردسالار، زن ستیزی و پیشداوری بین ما رنگینکمانیها و زنان مشترکا عامل خشونت هست.
هموفوبیا هم بخشیش برای زنانه رفتار کردن ما هست و شکستن فضا و ساختار مردانه، فاعل بودن و دگرجنسگرامحوری رو به هم میریزه.

بعد انقلاب زن زندگی آزادی همه ماها یک حس و باور جدید داریم. امید داریم به تغییر. به از بین بردن خشونت حکومتی و قانونی، از بین بردن تحقیر و تمسخر اجتماع. امید دارم که دیگه زن ترنسی تو خیابون برای یک رژ لب و ناخون لاک زده مسخره نشه توسط یک بسیجی آتش به اختیار.

ریشه های خشونت علیه زنان، برمیگرده به فرهنگ، سیاست، مذهب و نظام طبقاتی استثمارگر.
سرمایه داری همش میخاد ما را از هم جدا کنه با جنسیت، گرایش جنسی و اختلاف بین خودمان. اما ما همه انسانیم، برابریم. مهم نیست چی در شرتمونه یا تو رختخواب با چه جنسیتی میخوابیم. اینکه کی و دوست داریم به خودمون مربوطه. مهم اینه باید برابر باشیم. اگه ما هم مث حکومت و مذهب اسلام بریم تو این بازی تبعیض پس چجور توقع داریم ازش رها شیم. باید همگی با اتحاد خودمون یعنی زنان و کارگران و رنگینکمانیها تو سر جمهوری اسلامی بکوبیم.

من کتک خوردن مادرم را دیدم، چاقو خوردن زن همسایه، خودکشی رفیق همجنسگرا و فیلم آزار ترنس ها. عامل همه این خشونتا چیه؟! حتی اگه در جامعه هم خشونتی میبینیم علیه زنان و رنگینکمانیا عاملش همین جمهوری اسلامی کثافت و ظالم هست. گذاشتن که مردم بفهمن و نکردن؟ حتی نذاشتن آگاه بشیم، چون از آگاهی ما میترسیدن و ما الان چشامون بازه.

ازتون خواهش دارم از رنج و خشونت علیه ما همجنسگراها و ترنسها هم بگید به نظرم خشونت علیه زنان همراستا با خشونتی هست که علیه ما اعمال میشه هست اما هنوز جامعه کمتر ما رو میشناسد چون نذاشتن که بشناسه، جمهوری اسلامی نذاشت.

در آخر بگم که بله خشونت هست اما مقاومت هم هست، مقاومت روزمره زنان علیه حجاب، تبعیض و پیشداوری. ایستادگی برای آینده بهتر.

صدای این مقاومت ما بشید شما، ما که رسانه ای نداریم. هیچی نداریم . حس میکنم شما مث بقیه نیستید. مث خود ما هستید از جنس ما. کاش روزی برسه همه ایران شما را بشناسند.

علیه خشونت، ظلم و فقر بایستیم.

خشونت علیه زنان باید متوقف بشه ، علیه ما همجنسگراها، ترنس ها و رنگینکمانیها. فقط باید مبارزه کرد و ایستاد. امید به تغییر این شرایط با پیروزی زن زندگی آزادی دارم. شاید این آخرین امید باشه. نباید از دست بره.

ممنون از کانال خوبتان.
طاها، همجنسگرا از ایران

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات