جمعه, آوریل 19, 2024
اصلیاطلاعیه هااطلاعیه رنگین کمانیهابرگزاری مراسم سالگرد جانباختگان آبان ۹۸ و ۱۴۰۱، گامی دیگر برای پیشروی...

برگزاری مراسم سالگرد جانباختگان آبان ۹۸ و ۱۴۰۱، گامی دیگر برای پیشروی جنبش سرنگونی

سه روز ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان، چهارمین سالگرد اعتراضات سراسری آبان ۹۸ و روزهای فراخوان آبان ۱۴۰۱ بود. با وجود فشارهای امنیتی و تهدیدات بسیار مقامات جمهوری اسلامی، خانواده‌های دادخواه برای عزیزان جانباخته، مراسم سالگرد برگزار کردند و توانستند تا راه جانباختگان آزادی و برابری را گرامی بدارند و بر ادامه این مسیر تاکید کنند.

خانواده‌های دادخواه و شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزادی با فراخوان خود به استقبال این سه روز و مراسم جانباختگان دو آبان ۹۸ و ۱۴۰۱ رفتند. جوانان، زنان، دانشجویان و افراد رنگین‌کمانی و حامیان انقلاب زن زندگی آزادی، با فعالیت‌های خود مانند پخش تراکت و پوستر، پیام‌های حمایتی و دادخواهانه و حضور بر مزار جانباختگان بر ادامه آبان و دادخواهی تاکید کردند.

برگزاری این مراسمات و یاد جانباختگان، نشان از ایستادگی و مقاومت خانواده‌های دادخواه و جنبش دادخواهی دارد که در کنار فعالیت‌های جوانان و فعالین سیاسی، در حال پیشروی و شکستن فضای امنیتی و سرکوب جمهوری اسلامی است؛ همانگونه که در این سه روز توانست تا فضای سیاسی را از جنگ حماس و اسرائیل و تبلیغات جنگی که حکومت می‌خواهد آن را اولویت اصلی جامعه ایران نشان دهد، کنار زد و بر دادخواهی و سرنگونی جمهوری اسلامی به عنوان اولویت اول و اساسی جامعه ایران، تاکید کند.

ما رنگین‌کمانی‌ها و فعالین جنبش دفاع از حقوق رنگین‌کمانی‌ها مانند همیشه در کنار جامعه ایران علیه استبداد و سرکوب می ایستیم و به عنوان بخش جدایی ناپذیر و پیشرو جامعه در صف اول مبارزه، دادخواهی و جنبش سرنگونی می ایستیم. ما اعتقاد داریم که آبان ادامه دارد و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی و سرنگونی جمهوری اسلامی می‌تواند دادخواهی را محقق کند و با سازماندهی و فعالیت جمعی و مبارزه متشکل برای این امر باید تلاش کنیم.

تشکل رنگینکمانان ایرانی
آبان ۱۴۰۲
نوامبر ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات