سه‌شنبه, آوریل 16, 2024
اصلیاطلاعیه هایلدای ۱۴۰۲ را با بلندکردن پرچم دادخواهی و اعتراض برگزار کنیم!

یلدای ۱۴۰۲ را با بلندکردن پرچم دادخواهی و اعتراض برگزار کنیم!

چند روزی تا شب یلدا باقی‌نمانده است؛ مناسبتی که گرچه همه ساله یکی از نمودهای شکاف عمیق فرهنگی میان جامعه و حکومت بوده، در چند سال اخیر و به ویژه پس از آبان ۹۸ به یک ایونت مهم سیاسی و اعتراضی جامعه علیه جمهوری اسلامی نیز بدل شده است.

در عین حال یلدای امسال دومین یلدایی است که پس از آغاز انقلاب زن زندگی آزادی فرا می‌رسد و بی‌تردید این مناسبت به نام دختری گره خورده که هیچ‌گاه ابراز پشیمانی نکرد؛ یلدا آقافضلی. به این معنا، یلدای امسال شبی است برای گرامیداشت یاد همه کشته‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی و پیش از آن و اعلام همبستگی با خانواده‌های دادخواه آنها که به قول پدر یلدا آقافضلی، یک آرزو بیشتر در سینه ندارند: «همان که همتان می‌دانید».

به علاوه یلدای امسال خصلت ویژه دیگری هم دارد و آن اینکه جمهوری اسلامی اعلام داشته که نام مناسبت‌های شب یلدا و چهارشنبه سوری در تقویم حکومتی به عبارات پوچ و بی‌معنی «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» و «روز تکریم همسایگان» تغییر کرده است. تغییر نامی که البته باید با «ترویج فرهنگ اعتراض و همبستگی سراسری» همه ما مردم ایران علیه جمهوری اسلامی پاسخ گیرد.

به همین مناسبت، سازمان جوانان کمونیست تمامی ایرانیان آزاده در داخل و خارج کشور را فرا می‌خواند تا شب یلدای امسال (پنجشنبه ۳۰ آذر) و روزهای پیش از آن را به روزهای اعتراض به جمهوری اسلامی بدل کرده و با گرامیداشت یاد کشته‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی و جنایات حکومتی پیش از آن، با خانواده‌های دادخواه اعلام همبستگی کنیم. در بلندترین شب سال و در تاریک‌ترین و شوم‌ترین روزهایی که حکومت برای میلیونها نفر مردم ایران رقم زده، هر جا که هستید و به هر شیوه‌ای که می‌توانید یلدایتان را اعتراضی برگزار کنید و آخرین پیام آرمیتا گراوند را آویزه گوشتان کنید:
«حتی تاریک‌ترین شب نیز پایان خواهد یافت و خورشید خواهد درخشید»

نابود باد جمهوری اسلامی
پیروز باد انقلاب زن زندگی آزادی

سازمان جوانان کمونیست
۲۷ آذر ۱۴۰۲
۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات