21November2017

سازمان جوانان کمونیست


دوستان عزیز ، همراهان 
اولین کاروان دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی به منطقه اعزام شده است.
https://t.me/uniiran/978
کاروان شامل :
_دو کامیون آب معدنی 
_یک کامیون چادر حرفه ای و ابذار مرتبط 
_ یک کامیون لباس گرم و پتو 
_دو کامیون مواد غذایی ،مواد بهداشتی ودارو 
_ یک وانت نیسان اقلام مورد نیاز تیم اعزامی ( اقلام گفته شده به عنوان معیار در نظر گرفته شده است ، وگرنه اقلام شامل جزییات می شود)
_دو مینی بوس و یک سواری حامل اعضای گروه 
نفرات اعزامی گروه در قالب کارگروه ها و حوزه تخصص به شرح زیر است :

1ـ تیم هماهنگی : 
امیرحسین سعادت (کارشناسی ارشد برنامه ریزی رفاه اجتماعی ) / محمد خانی (دکتری برنامه ریزی رفاه اجتماعی)
2ـ حسابداری و بودجه بندی :
سارا برین
3-گروه امداد و نجات ( شامل افرادی که دوره های آمورشی هلال احمر را گذرانده اند): لعیا اصغری، زهرا آزادی, مطهره میرشکاری

4-تیم مددکاری : (متشکل از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مددکاری اجتماعی):
رومینا محسنی_هانیه سرپرنده_ارسلان ابراهیمی_ابراهیم عبدالله صفت_فائزه عاطفی_نعیمه قائینی_سیدآرمان مرتضایی_الهام پادیاب_ماندانا درخشان_محمد امین روستایی ـ مجتبی پرسته
5- افراد بومی منطقه: (متشکل از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی)
پارسا کرمانجی_بهمن مرادی_محسن تنها_وریا فلاحی_ارشاداسحاقی_صهیب ویسی، شهناز عمرزاده، فوزیه رضایی
6-کادر پرستاری ( متشکل از تعدادی از پرستاران شاغل بیمارستان های تهران):
شاهین خسروی _میثم رحمان زاده _ زهرا مرادی-مهدیه فرجی- الهه شریعتی-غزل معصوم شاهی

فاکتورهای خرید ، چگونگی صرف اقلام ، مجوزها ، مبالغ جمع آوری شده یا در گروه قرار گرفته است یا به تدریج قرار خواهد گرفت

هماهنگی های لازم با تیم های مردمی مستقر در منطقه انجام گرفته است و کاروان در کمپ صحرایی اسکان خواهند گرفت.

تیم هماهنگی مستقر در تهران تغییر پیدا کرده اند که به اطلاع رسیده است ، لطفا حتی المقدور با شماره تماس های لیست قبل تماس نگیرید ، دوستان ما در منطقه هستند و مشغول امداد رسانی .

کمک رسانی ها همچنان ادامه دارد ، علاوه بر دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه ، دوستان ما در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز به ما پیوسته اند . لذا می توانید با هماهنگی اقلام را به آن محل نیز ارسال فرمایید.

آدرس پستی دانشکده ی علوم اجتماعی علامه طباطبایی: 
خیابان شریعتی (شمال به جنوب نرسیده به بزرگراه همت)/ خیابان شهید داود گل نبی، جنب بیمارستان نگاه، پلاک ۱۱ دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ( شماره تماس برای دریافت اقلام و وجوه نقدی:
سعید سهرابی 09398190128
یونس فلاحی 09390386668
سعید ناصری 09117567674 ( تماس ضروری در ارتباط با وجوه نقدی)

آدرس پستی دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران :
خیابان جلال آل احمد، پس از پل گیشا، جنب دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
شماره تماس جهت دریافت اقلام
لیلا حسین زاده 09359290515

شماره حساب جهت واریز وجوه نقدی:
۶۰۳۷۹۹۷۳۱۸۷۸۲۵۷۱ به نام سهیل میرانی ( دبیر انجمن علمی دانشجویی مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه) 
عکس فیش واریزی را در همین گروه ارسال فرمایید.
خریدهای انجام شده تمامی با فاکتور صورت خواهد گرفت و چگونگی صرف اقلام خریداری شده به اطلاع خواهد رسید.

لینک عضویت در گروه و راه‌های کمک‌رسانی
https://t.me/joinchat/BTvTY0ZBlRjiVk1

کانال تلگرامی https://t.me/uniiran
پیامگیر تلگرامی @sjktamas

 


روزنامه هافینگتون پست در گزارشی مفصل به زوج همجنسگرای ایرانی "رامین حق جو و نیمانیا" پرداخته است.
دراین گزارش به زندگی شخصی هریک پرداخته وبه چالش ها ومشکلاتی که در زندگی فردی خود در ایران با آن روبرو بودند.
به حکومت همجنسگراستیز و قوانین نابرابرو هموفوبیک در ایران میپردازد که میتوانسته حتی حکم مرگ رابرای رفتارجنسی همجنسگرایانه این زوج درپی می داشته. به وضعیت جامعه و خانواده های ایرانی که چگونه با موضوع همجنسگرایی فرزندان برخوردمیکنند.
به مشکلات زندگی یک زوج همجنسگرادر ایران وخطرات آن.
به موضوع مهاجرت وپناهندگی و مهم تر از همه وضعیت فعلی پناهندگان و مهاجران پس از روی کار آمدن دولت مهاجرستیز دونالدترامپ و قدرت گرفتن جمهوریخوان در آمریکا که به مخالفت با حقوق رنگین کمانی ها شهره هستند و خارجی ستیزی و مهاجرستیزی را در منع ورود شهروندان چند کشور اسلام زده به نمایش گذاشته اند.
این زوج ایرانی میگویند که از آمریکای زمان ترامپ میترسند ونگران وضعیت پناهجویان همجنسگرا ورنگین کمانی ایرانی هستند که برای یک زندگی بهتر مشکلات مهاجرت و دوری از خانه و خانواده رابه دوش میکشند واکنون در وضعیت نامعلومی هستند.
داستان عشق این زوج عاشق ودغدغه های آنان را میتوانید در گزارش زیر مطالعه بفرمایید.

https://www.huffingtonpost.com/…/gay-couple-refugees-iran_u…

 

((این کانال متعلق به شما وصدای شمامی باشد؛ با همکاری و پیشنهادات و نظرهای خود ما را یاری کنید؛ با ماتماس بگیرید و مارا در این مسیر یاری کنید))
پیامگیر تلگرام: @sjktamas
کانال تلگرام https://t.me/iranianLGBTQright


کانال تلگرام https://t.me/iranianLGBTQrightsNovember
 
 09, 2017
پیامگیر تلگرام: @sjktamas

تفاوت جنس و جنسیت چیست؟ گاهی ما جنس SEX و جنسیت GENDER را به یک معنا بکار می بریم. برای درک بهتر مفاهیم در حوزه های دگرباشان جنسی و جامعه رنگین کمانی LGBTIQ بهتر است ابتدا با مفاهیم اساسی حوزه جنسیت و جنس آشنا شویم.

از تعریف پایه ای «جنس» شروع می‌کنیم
جنس مربوط به آرایش بیولوژیکی بدن است و شامل اندام های جنسی و تولید مثل فرد می شود. تفاوت بیولوژیکی نقش اصلی را در تفاوت جنس ها با هم بازی می کند. هورمون‌ها، کروموزوم‌ها و اندام‌های داخلی و خارجی جنسی.

پس جنسیت چیست؟
ممکن است تعجب کنید اما جنسیت همان جنس نیست. در واقع جنسیت شامل نقش‌های اجتماعی و رفتارهایی است که فرهنگ و جامعه برای جنس ها قائل می شود. این نقش‌ها دامنه انتظارات رفتاری از جنس‌های مرد و زن را مشخص می کند.

پس تفاوت این دو مفهوم چیست؟
جنس افراد در هر فرهنگی یکی است اما جنسیت شماست که نقش جنسی تان را مشخص می کند.

حال ببینیم که نقش جنسیتی چیست؟
نقش جنسیتی مجموعه ای است از رفتارها و کلیشه های جنسی که جامعه و فرهنگ از جنس ها انتظار دارد. این نقشها می تواند در فرهنگهای مختلف متفاوت باشد. بطور مثال زنانگی و مردانگی از جمله این نقش‌های جنسیتی است. بر اساس این کلیشه ها، افراد با اندام جنسی مردانه، مرد هستند و «باید» رفتارهای مردانه (قدرت، خشونت، مقاومت و…) داشته باشند و افراد با اندام جنسی زنانه زن هستند و «باید» رفتارهای زنانه (مهربانی، لطافت، سلیقه و…) داشته باشند.

این نقش های جنسی در چه مواردی ایجاد مشکل می کنند؟
زمانی که شکل فرد با برداشت او از جنس خودش تفاوت داشته باشد این نقشها مانعی است در راه پذیرش او در جامعه بعنوان جنس مورد نظرش. اینجاست که بحث هویت جنسیتی به میان می آید.

هویت جنسیتی؟
هویت جنسیتی تعریفی است که فرد از خودش در ذهن دارد و این هویت ممکن است با اندام جنسی و یا خصوصیات فیزیکی فرد یکی نباشد. به افرادی که هویت جنسیتی و اندام جنسی‌شان متفاوت است، «ترسجندر» یا تراجنسیتی می گویند.

ترنسجندر یا تراجنسیتی چست؟
تراجنسیتی فردی است که جنس بیولوژیکی او با هویت جنسیتی اش همراه نباشد. بعنوان مثال فردی که دارای اندام جنسی مردانه است اما هویت جنسی زن دارد. شدت تضاد بدن با هویت در برخی از این افراد ممکن است به حدی زیاد باشد که بوسیله هورمون درمانی و عمل جراحی اقدام به یکسان کردن جسم و هویتشان کنند. به این افراد «تراجنسی» می گویند.

آیا تراجنسیتی همان بیناجنسی است؟
خیر. بیناجنس یا Intersex، به افرادی که گفته می شود که با ویژگیهای بیولوژیکی و یا اندام تناسلی هر دو جنس متولد می شوند. در این افراد برخی اندام ها و ویژگی های یک جنس غلبه دارد اما ممکن است بقیه اندام ها و ویژگی های جسمی متعلق به جنس دیگر را نیز داشته باشند.

پس به جز مرد و زن هم وجود دارد؟
بله. این موضوع در جوامع امروزی روز به روز بیشتر به رسمیت شناخته می شود. برای مثال در روزهای اخیر دادگاهی در آلمان جنسیت سوم به گواهی تولد نوزادان اضافه خواهد شد. پیش از این آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، هند و نپال جنسیت سوم را در مدارک شناسایی و تولد لحاظ کرده اند.

اهمیت دانستن این موضوع چیست؟
آگاهی مقدمه درک و همدلی است. بسیاری برای درک و اثبات هویت جنسی خود تقلا می کنند. این افراد نیازی به ترحم یا دلسوزی ندارند بلکه از اطرافیان و جامعه انتظار دارند تا هویت جنسی آنها را به رسمیت بشناسند و موقعیتشان را درک کنند.

(منبع:یورونیوزفارسی)

گردآوری وتدوین :مهران حمیدی 

کانال تلگرام https://t.me/iranianLGBTQrights
 


پیامگیر تلگرام: @sjktamas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

استرالیایی‌ها به حق ازدواج با همجنس رأی مثبت دادند
کانال تلگرام https://t.me/iranianLGBTQrightsNovember

 

 15, 2017
پیامگیر تلگرام: @sjktamas

سترالیایی‌ها در یک همه‌پرسی به حق ازدواج با همجنس رأی مثبت دادند اما راه تا قانونی شدن این ازدواج طولانی و منوط به رأی نمایندگان مردم استرالیا در مجلس نمایندگان و سنای این کشور است. با این حال نخست‌وزیر استرالیا، مالکوم ترنبول، به رأی‌دهندگان قول داده که لایحه اصلاح قانون ازدواج این کشور را تا ماه ژانویه ۲۰۱۸ در مجلس به رأی می‌گذارد.

صبح چهارشنبه ۱۵ نوامبر/ ۲۳ آبان نتیجه همه‌پرسی‌ای که از روز ۱۲ سپتامبر آغاز شده بود مشخص شد و ۶۱/۶ درصد از نزدیک به ۱۳میلیون نفری که در این همه‌پرسی شرکت بودند به ازدواج دو همجنس آری گفتند.

رأی‌دهندگان تا ۷ نوامبر فرصت داشتند که برگه رأی خود را به اداره آمار استرالیا پست کنند. از ۱۴میلیون برگه رأیی که به خانه استرالیایی‌ها فرستاده شده بود، نزدیک به ۱۳ میلیون رأی بازگشت و در این میان ۳۸/۴ درصد به حق ازدواج با همجنس رأی منفی دادند.

نتیجه با شادی استقبال شد و بسیاری با پرچم رنگین کمان به خیابان‌ها آمدند.

بنا به آمار سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۴۷ هزار زوج دگرباش جنسی در استرالیا زندگی می‌کنند که این رقم به نسبت آمار سال ۲۰۱۱، افزایش ۳۹ درصدی داشته است. این زوج‌ها با وجود اینکه بیشتر حقوق مدنی زوج‌های دگرجنس‌گرا را دارند، از حق ازدواج محروم هستند.

نتیجه این همه‌پرسی برخلاف همه‌پرسی‌های مشابه، قدرت تغییر قانون را ندارد. قانون باید به واسطه لایحه‌ای برای تغییر قانون ازدواج و در مجلس نمایندگان و سنای استرالیا تغییر کند.

هدف نخست‌وزیر استرالیا که از حامیان انجام این نظرسنجی بوده این است که با پشتیبانی رأی مردم استرالیا دهان مخالفان محافظه‌کار را در مجلس ببندد. هدف این است که قانون ازدواج استرالیا – که برخلاف همه دمکراسی‌های غربی هنوز ازدواج دو همجنس را به رسمیت نمی‌شناسد – با کمترین مخالفت‌ها از جانب قشر مذهبی و نمایندگان محافظه‌کار مجلس تغییر کند.

این همه‌پرسی در استرالیا با وجود اینکه موجب خوشحالی بسیاری از افرادهمجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، تراجنسی و میان‌جنسی و حامیان آنها بوده، بحث‌برانگیز هم بوده است.

هزینه هنگفت این همه‌پرسی که چیزی بین ۹۷ تا ۱۲۲ میلیون دلار استرالیا برآورد شده است. حامیان حقوق دگرباشان جنسی در استرالیا این استدلال را مطرح کردند که چرا دولت چنین هزینه‌ای را به گردن مالیات‌دهندگان می‌گذارد، در حالی که این همه‌پرسی در روند قانونی شدن ازدواج دو همجنس تأثیر مستقیم ندارد.

آنها همچنین این استدلال را مطرح کردند که چرا موضوع حقوق اقلیت که به شکل ایدئال آن در دموکراسی باید حمایت شود تبدیل به موضوع همه‌پرسی شده که در آن نظر اکثریت می‌تواند بر حقوق اقلیت تأثیر بگذارد و یا این حقوق را نفی کند.

حامیان دگرباشان جنسی همچنین از این عصبانی هستند که موضوع همه‌پرسی جامعه مذهبی استرالیا را متحد و بسیج کرده و حالا موضوع آزادی‌های مذهبی را مقابل حق ازدواج دو همجنس اعلم کرده‌اند.

با این حال دادگاه عالی استرالیا هزینه این همه‌پرسی را تأیید کرد و مالکوم ترنبول هم معتقد است که با توجه به حضور محافظه‌کاران در مجلس این کشور، این پشتیبانی مردمی به حقوق اقلیت‌ها کمک خواهد کرد.

دعوای حقوقی بر سر قانونی شدن ازوداج دو همجنس از همین لحظه مشخص شدن نتایج آغاز شده است.

دین اسمیت، سناتور فدرال از حزب لیبرال، که همجنس‌گرا هم هست، گفته است که لایحه تعمیم قانون ازدواج را فوراً تقدیم مجلس استرالیا خواهد کرد. او معتقد است که لایحه در مجلس سنا و نمایندگان رأی کافی دارد و به زودی قانون تغییر خواهد کرد.

مقابل جبهه سیاسی حمایت از ازدواج دو همجنس در دو مجلس علیا و سفلا در استرالیا، اکنون جبهه آزادی‌های مذهبی تشکیل شده است. اینها نمایندگان محافظه‌کاری هستند که می‌دانند که احتمال قانونی شدن ازدواج دو همجنس بالاست و حالا دنبال راه‌های قانونی‌ای می‌گردند که به‌واسطه آنها جامعه مذهبی استرالیا حق مخالفت یا مقابله با زندگی همجنس‌گرایان را داشته باشد.

جیمز پاترسون، سناتور لیبرال محافظه‌کار به نوعی رهبر جبهه آزادی‌های مذهبی است. او می‌گوید که اگر بنا به این باشد که همجنس‌گرایان بتوانند ازدواج کنند، افراد مذهبی هم باید حق داشته باشند که بنا به دستورات مذهبی‌شان به همجنس‌گرایان خدمات ندهند. مثلا اگر کلیسا دارند، شیرینی‌پزی دارند، آرایشگاه دارند یا راننده لیموزین هستند، باید بتوانند آزادانه از دادن خدمات به ازدواج همجنس‌گرایان بنا به اصل آزادی مذهب و اندیشه، سر باز بزنند.

جبهه حامی حقوق همجنس‌گرایان برای ازدواج با خوانش جبهه آزادی‌های مذهبی مشکل دارد و می‌گوید آزادی‌های مذهبی به مفهوم تبعیض علیه شهروندان به خاطر گرایش جنسی و هویت جنسیتی‌شان نیست و ندادن خدمات به دگرباشان جنسی در حین ازدواج، تبعیض است.

با این حال سرنوشت ازدواج دو همجنس در دعواهای حقوقی این دو جبهه در مجلس سنا و نمایندگان استرالیا مشخص خواهد شد که در آنجا اعتقادات مذهبی بسیاری از نمایندگان محافظه‌کار تعین‌کننده است.

پینوشت : در این روزهای تلخ که خبر زلزله و غم مردم دل همه ما رو به دردآورده این خبر خوب بهمون دلگرمی میده درسته که هنوز تارسیدن به این مرحله از برابری و موفقیت قانونی برای همجنسگرایان و رنگین کمانان ایرانی راه درازی در پیش است اما آنچه که مسلم و حتمی هست پیروزی برابری و انسانیت بر جهل و ظلم و تبعیض و نابرابری هست . نکته اصلی در این رفراندوم تاثیر مبارزات و مطالبات به حق و انسانی رنگین کمانی ها هست که سبب شده تا بتونن بقیه بخش های جامعه رو با خودشون همراه کنند و این درس بزرگی برای ما فعالین و همجنسگرایان و رنگین کمانی های ایران هست که این راه رو باید با مبارزه و سعی و تلاش و اتحاد با بخش های دیگه جامعه برداریم و خود را فعالانه وارد سیاست و جامعه و جنبش های اعتراضی و مبارزاتی کنیم . بزرگترین دشمن ما رنگین کمانی های ایران سکوت و دوری از کارهای متشکل و مبارزاتی و سیاسی هست . بله ما می توانیم و باید که به حقوق انسانی و برابر خود برسیم به شرطی که متشکل و متحد ومبارز و فعال باشیم. در میان همه غم ها و تلخی ها همیشه امید هست که زندگی رو زیبا میکنه و در این نبرد و مبارزه ما پیروز خواهیم شد.

(منبع خبر: رادیوزمانه)

تهیه و تدوین : مهران حمیدی

کانال تلگرام https://t.me/iranianLGBTQrights

 

یک #وعده یک #مطالبه 
https://t.me/uniiran/959
فرمودند با #استعفا #رئیس و #هیئت_رئیسه محترم یک جریان در کشور ایجاد میکنند ..

۱۷ ماه از آن وعده گذشته است و هویت دانشگاه صنعت نفت را با سکوت خود به آتش کشیده اید ..
با سکوت خود زندگی چند هزار جوان را به پرتگاه نابودی برده اید ..
#سقوط دانشگاه صنعت نفت همه تان را با خود به ته چاه خواهد برد ..

هنوز زمان بازگشت دارید !!!

با دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه همراه شوید و به وعده ای که دادید عمل کنید ..
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نفت

#وعده_استعفا
#مطالبه_دانشجویی
#مطالبه_استعفا
#رئیس_و_هیئت_رئیسه

کانال تلگرامی https://t.me/uniiran
پیامگیر تلگرامی @sjktamas


اما زنگنه مخالفت میکند!
اعتراضات ادامه دارد و وزیر بالاخره کوتاه می آید. 
هاشمی طی تماسی با لیدر های تجمع؛ جان فرزندش را قسم میخورد که امضای زنگنه را گرفته و همه چی تمام است.
️ اما به راستی چرا همه چی تمام نشد؟
ماجرای نام
https://t.me/uniiran/957
️ هاشمی با شوق و ذوقی وصف ناشدنی با لیدر های تجمع و اعضای هیات رییسه تماس میگیرد که همه چیز تمام و زنگنه امضا کرده است.

️ گویا امضای زنگنه حکایت از جذب گروه الف طبق روال سابق دارد. این امر موجب میشود که لیدرهای تجمع با مشورت همدیگر و تصمیم جمعی تجمعات را پایان دهند.

مشکل میدانی در خارج از دانشگاه حل شده است.اما کماکان فضای داخلی دانشگاه ملتهب است. رییس به دنبال یک ناجی است.

️ و اما ناجی فضای دانشگاه هیچکس نیست جز حاج آقای علوی کیا.

علوی کیا و هیات رییسه با دیدن امضای زنگنه با خیالی راحت همراه هاشمی به مسجد دانشکده اهواز می آیند تا خبر از یک پیروزی قطعی دهند. این پیروزی آنقدر در نظرشان قطعی بود که علوی کیا و#هیئت_رئیسه وعده ی #استعفای_دسته_جمعی را در صورت عدم تحقق صحبت هایشان دادند. حتی علوی کیا پا را فراتر گذاشته و به لباس پیغمبر سوگند میخورد!!!

️ اما در این میان به یکباره با کمک مستقیم سلحشور ابلاغیه مورخ 27 دیماه منتشر میشود.ابلاغیه ای مبهم که تلویحا حق مسلم گروه الف را به اما و اگر های زیادی گره میزند( شایان ذکر است که تمام مشکلات کنونی در جذب گروه الف نشات گرفته از همین ابلاغیه کذایی است )

️ نکته جالب ماجرا اینجاست که طبق آنچه که علوی کیا به صراحت بعدها اشاره میکند ؛ ابلاغیه مذکور تفاوت بسیار مشهودی با آنچه که زنگنه امضا کرده بود دارد.

در اینجا چندین سوال مهم بوجود می آید :

⁉️ چرا وقتی علوی کیا و هیئت_رئیسه این تفاوت آشکار در نامه امضا شده ی زنگنه و ابلاغیه 27 دیماه را دیدند؛ لب فرو بستند و از این تفاوت ها هیچ حرفی نزدند؟ آیا وجود #سکوت و آرامشِ قبرستان گونه فضای دانشگاه ارجح بر حق و حقوق جمع کثیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه است؟؟

⁉️ورای این قضیه چرا حتی بعد از اجرای کُند و غیر متعارف گروه الف هیچ کدام از اعضای هیئت_رئیسه واکنشی نشان ندادند؟

⁉️ حجت الاسلام علوی کیا که به بهانه عدم اجازه ی نهاد مرکزی تهران برای ورود به قضیه، به کل خود را کنار کشیده است چرا در آیینه بار دیگر به لباس پیغمبر نمینگرد و کاغذ و قلم برای نوشتن استعفا بدست نمیگیرد؟
ایشان.چرا پاسخ نمیدهند که چرا آن زمان با خطابه های پر شور مسولیت آرام کردن فضا را داشتند اما اکنون که به وضوح حق خورده شده ی دانشجویان را میبینند و در جمع های خصوصی به آن اذعان دارند، در جمع عمومی وعده های گذشته را از یاد برده اند و از قبول مسولیت حتی به عنوان عضوی از هیئت_رئیسه شانه خالی میکنند؟

⁉️ و اما آقای هاشمی باید پاسخگو باشند که چرا قضیه #نامه_محرمانه باید بعد ازدو سال آنهم به صورت اتفاقی و از طریق مسولین قبلی وزارت فاش شود؟ چرا وقتی این چنین مدرک متقنی و با امضای وزیر وجود دارد هیچگاه دانشجویان را از مفاد آن نامه مطلع نکردید که لا اقل در احقاق حق ایشان توسط روند های حقوقی مورد استفاده قرار بگیرد؟ 
آقای هاشمی شما حتی بعد از تماس ها و واسطه های گوناگون راضی به این نشدید که نامه و یا حتی حتی حتی شماره این نامه را در اختیار بقیه قرار بدهید تا به عنوان اهرم بسیار قوی حقوقی از آن به نفع مجموعه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه استفاده شود؟؟ 
شما به بهانه واهی #محرمانه بودن این نامه حاضر به در اختیار قرار دادن آن نشدید و حتی شماره نامه را نمیگویید.با فرض مقرون به صحت بودن ادعای شما باید پاسخگو باشید که آیا این نامه مهم تر است یا زندگی چند صد نفر از جوانان این مملکت!!

⁉️ به راستی آقای هاشمی تا کِی میخواهید دانشگاه آبرومند صنعت نفت را با مدیریت ناکارامد خود در گنداب بی اعتباری و بی آبرویی فرو ببرید ؟ مگر این صندلی چقدر می ارزد؟ شما تا همین الان هم تاریک ترین دوران دانشگاه را به نام خود زده اید و بخاطر عشق به صندلی تان تمام اعتبار 78 ساله دانشگاه را به تاراج برده اید اما هنوز فرصت باقی است تا یک بار برای همیشه فرصت را غنیمت شمرده و به داد مظلومان برسید.

️ آقای هاشمی بدانید که این نامه مانند خیلی از نامه های مثلا #محرمانه وزارت غیر قابل دسترسی نیست و دیر نیست آن روزی که این نامه به دفترتان فکس شود!!!

⁉️ آقای هاشمی به راستی چگونه چشم در چشم دانشجویان رو به روی آنان به قامت استادی ایستاده و تدریس می کنید ولی در آنسوی ماجرا تیشه به ریشه زندگی شان زده و سوار بر صندلی تنها و تنها تماشا میکنید؟

حال این بار #نوبت_دانشجویان است تا در دانشگاه ندای #حق_خواهی سر دهند و فریاد خود را بر سر هر آن کس که ظلمی بر مظلومی روا دارد سر دهند .

تجربه نشان داده است که همواره #صدای_دانشجو ، آن هم از #درون_دانشگاه بیشتر از هر صدایی کاراست . همه منتظر #فریادتان هستیم .

#وعده_استعفا #هیئت_رئیسه
#مطالبه #شورای_صنفی_دانشجویان

کانال تلگرامی https://t.me/uniiran
پیامگیر تلگرامی @sjktamas

#استخدام #فارغ_التحصیلان #گروه_الف
#دانشگاه_نفت #آبادان
#هاشمی #ریاست_دانشگاه
#زنگنه #وزارت_نفت

کانال تلگرامی https://t.me/uniiran
پیامگیر تلگرامی @sjktamad

خشونت نهفته در دختران به دلیل وجود محدودیت‌های فراوان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت روحیه با نشاطی که دخترها به آن نیاز دارند کمتر برایشان فراهم می‌شود و کمتر هم امکان ورزش کردن دارند، بنابراین خشونتی در درونشان نهفته باقی می‌ماند.

عباسعلی باقری با اشاره به یک نظرسنجی از دختران در مدرسه‌ها اضافه کرده وقتی از دختران سوال کردیم به نظر شما اگر مشکلی پیش برایتان پیش بیاید چه کسی از شما حمایت می‌کند؟ بیش از ۵۰ درصد آنها اعلام کردند همسالان و دوستان؛ آنها جایگاه خانواده و مدرسه را کمرنگ دیدند.

او همچنین گفت در این پژوهش‌ها آمار «رفتارهای پرخطر» در جمعیت دانش‌آموزان پسر بالا بوده و در دانش‌آموزان دختر هم «خشونت» آمار بالایی داشته است.
منبع ایسنا

پ.ن. در ایران محدودیت‌های زیادی برای زنان وجود دارد که اغلب این محدودیت ها جنبه قانونی و حکومتی دارند، زنان به مجموعه‌های ورزشی و امکانات تفریحی دسترسی کمی دارند. سال‌هاست زنان حتی حق ورود به استادیوم‌های ورزشی را ندارند. همچنین در ایران قوانین تبعیض‌آمیزی علیه زنان وجود دارد درحالیکه بر اساس حقوق انسانی وضع قوانین تبعیض‌آمیز از مصادیق آشکار خشونت به حساب می‌آید.
https://t.me/enghelabezananeh
 
 

طارق رمضان در کاریکاتور چارلی هبدو، من تجاوز میکنم! اصلا من رکن ششم اسلام هستم! 
و ساعاتی بعد از انتشار این کاریکاتور موج تهدیدات بسوی چارلی هبدو روانه شده این بار از سوی طرفداران اسلام مدرات و اروپایی و خوش خیم. یک چیز برای هزارمین بار تجربه میشود، اسلام خوش خیم نداریم، جنبش اسلامی با کارتهای مختلف بازی میکند و تنها وسیله دفاع اینها از خودشان تعرض به آزادی بیان و تهدید به ترور است!
در کاریکاتور «شارلی اِبدو» طارق رمضان در حالی که آلت جنسی اش در حالت تحریک شده ای قرار دارد، در برابر اتهام ارتکاب تجاوز جنسی مدعی می شود که خود وی رکن ششم اسلام است.
چارلی هبدو تهدید میشود چرا که در مورد تجاوز جنسی طارق رمضان به چند زن کاریکاتوری منتشر کرده و صف لمپن های تروریست اسلامی به حرکت در آمده و نویسندگان و کاریکاتوریست های چارلی هبدو رابه مرگ تهدید کرده اند.
به دنبال انتشار این کاریکاتور تهدیدات بسیاری در شبکه های اجتماعی علیه «شارلی اِبدو» صورت گرفت، تهدیداتی که باعث شد تا دادستانی پاریس تحقیق برای «تهدید نوشتاری به مرگ» و «تشویق عمومی به اقدامی تروریستی» را آغاز کند.
دفتر هفته نامه فکاهی «شارلی اِبدو» در ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی مورد حمله تروریستهای اسلامی قرار گرفت. گروهی از اعضای تحریریه این هفته نامه در آن حمله جان خود را از دست دادند.
https://t.me/enghelabezananeh/5964

 


مدیر مسئول هفته نامه «شارلی اِبدو» روز دوشنبه در مصاحبه با یک رادیوی فرانسوی تاکید کرد که تهدیدات علیه این نشریه «هرگز» متوقف نشده بود. وی تاکید کرد: «بر مبنایی اصولی، تهدیدات را جدی می گیریم و شکایت می کنیم.»
طارق رمضان به دنبال موج اخیر افشاگری های زنان در کمپین "می تو" من هم ، از سوی دو زن متهم به تجاوز جنسی شده است. علاوه بر این در روزهای اخیر چهار تَن از شاگردان طارق رمضان در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی در گفتگو با نشریه ای سوئیسی مدعی شده اند که از سوی طارق رمضان مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند و با او روابط جنسی داشته اند. یک زن که مدعی است طارق رمضان به او تجاوز کرده گفت از سوی او تهدید به مرگ شده است. 

جنبش اسلامی تمام کثافاتی را که همراه دارد در مقابل چشم جهان متمدن قرار داده است در ایران و عراق و افغانستان و در اروپا و در همه جا، مردم علیه اینها هستند و مهر باطل بر پیشانی این جنبش ضد انسانی زده شده است.

جنبشی که مدتها است با کارت اسلام خوش خیم بازی میکند با این موج اعتراضی و این افتضاح سیاسی که با تهدید به ترور تکمیل تر شد، باید از سوی افکار عمومی بین المللی کنار گذاشته شده و همه ما یکبار برای همیشه اعلام کنیم نه به اسلام سیاسی و نه به دخالت مذهب در مقدرات جامعه!

مینا احدی، مسول نهاد اکس مُسل

️طرح افزایش جمعیت بدون ملاحظه سلامت زنان، خشونت آشکار و قانونی علیه زنان است

نمایندگان مجلس اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۱۰ آبان، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را که در فروردین ۹۳ به تصویب رسیده بود برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. اکنون حتی اگر بارداری سلامت زن ایرانی را به خطر بیندازد، پزشکان مجاز نیستند برای حفظ سلامت بیمار، عمل‌های پیشگیری از بارداری را انجام دهند.

طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت چهار ماده دارد و ماده یک آن «همه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم‌سازی مانند وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات راجع به تحدید موالید و کاهش فرزندآوری» را «ممنوع» کرده و گفته است که مرتکب آن به «مجازات مندرج در ماده ۶۲۴ قانون اسلامی محکوم خواهد شد.»

بر اساس این ماده، اگر «طبیب یا ماما یا داروفروش و اشخاصی که به عنوان طبابت یا مامایی یا جراحی یا داروفروشی اقدام می‌کنند، وسایل سقط جنین فراهم سازند و یا مباشرت به اسقاط جنین نمایند به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد و برای آنان حکم به پرداخت دیه صادر می‌شود.

در متن این قانون پیش‌بینی شده بود که اگر بارداری، سلامت زن را تهدید کند، امکان سقط جنین وجود دارد، اما شورای نگهبان دو بار ایراد گرفته بود که در متن طرح یاد شده ضوابط و شرایط «تهدید سلامت» [زنان در اثر بارداری] مبهم مانده و باید روشن شود. علاوه بر این در متن قانون گفته شده بود که رسانه‌ها اجازه ندارند جلوگیری از بارداری را تبلیغ کنند. شورای نگهبان از مجلس خواسته بود منع تبلیغ جلوگیری از بارداری را به رسانه‌ها محدود نکند و آن را در سطح جامعه گسترش دهد.

در جلسه علنی چهارشنبه ۱۰ آبان مجلس اسلامی، ایرادات شورای نگهبان در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت برای دومین بار به بحث گذاشته شد. نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان مواد ۳ و ۱ را حذف کرده و یک تبصره به ماده ۲ اضافه کردند.

در ماده ۱ که ناظر به سلامت زنان ایرانی بود گفته شده بود، عمل‌های جراحی برای پیشگیری دائمی از بارداری به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی، ممنوع است. این ماده برای تأمین نظر شورای تگهبان با ۱۵۹ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹نماینده حاضر حذف شد.

همچنین نمایندگان یک تبصره به ماده ۲ الحاق کردند که به موجب آن چنانچه کسی پیشگیری از بارداری را در مکان‌های عمومی ایران تبلیغ کند، مجازات می‌شود.

بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره ضرورت افزایش جمعیت ایران تا حد دست‌کم ۱۵۰ میلیون نفر، طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» تدوین شد.
https://t.me/enghelabezananeh/5960

آخوند ابله اومده سر کلاس ما و میگه اگه الگوتون خانم فاطمه نیست، پس زنان فاحشه اروپاییه

از مجموعه دست نوشته های یک زن عاصی در انقلاب زنانه

امروز یه آخوند ابله اومده بود مدرسمون
تا وارد شد گفت که کلی فکر کرده راجب چی حرف بزنه
راجب تربیت دختران :|
بعد گفت اگه یه دختر، پُستی، یا مطلبی توی کانال یا اینستاگرام یا جای دیگه بزاره و نامحرم ببینه حرامه!
یکی از بچه ها پاشد گفت
یعنی نویسندگان زن که مطلبشونو همه میخونن هم حرامه؟
آخوند بحث رو عوض کرد?
بعد حرفاش یه نتیجه بیشتر نداشت
دختری که الگوش فاطمه ی زهرا نیست، آشغاله!
میگفت اونایی که الگوشون خانم فاطمه نیست فکر کردین الگوشون کیه؟
زنان فاحشه ی اروپایی هست
که عکسشونو به توالت میچسبونن
الگوی دختران ما اونا هستن!
(به شخصه الگوی من، زنان پروفسور و مریم میرزا خانی هست، نه نمونه ی یک زن که فقط شوهرداری بلده)
،بعد گفت که ما نباید با نامحرم سلام علیک کنیم
چه معنا داره با همسایمون سلام کنیم 
حرامه!
.
خلاصه که انقد حرصم گرفته بود نمیدونستم به حرفاش بخندم یا گریه کنم
.
نسترن همراه انقلاب زنانه در تلگرام
telegram.me/enghelabezananeh
 


?اخیرا مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعتراف کرده روحیه با نشاطی که دخترها به آن نیاز دارند کمتر برایشان فراهم می‌شود و کمتر هم امکان ورزش کردن دارند، بنابراین خشونتی در درونشان نهفته باقی می‌ماند.

آموزه های دینی، چقدر در افزایش عصبیت و خشونت در بین دختران دبیرستانی تاثیر دارند؟
Page 2 of 42

connect1