پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
اصلیاطلاعیه هازنانخاکریز از دست رفته حجاب و تقلاهای بی ثمر جمهوری اسلامی

خاکریز از دست رفته حجاب و تقلاهای بی ثمر جمهوری اسلامی

طرح از پیش شکست خورده حجاب و عفاف از شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

یکسال پس از آغاز و موفقیت کارزار #بیحجابی_سراسری و #تابستان_سخت برای جمهوری اسلامی که پس از اولتیماتوم رادان برای برخورد جدی با بی‌حجابی #از_شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ راه اندازی شد، پلیس جمهوری اسلامی اعلام کرد که طرح حجاب و عفاف را از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ “در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر” دنبال خواهد کرد.

پر واضح است که طرحِ از شنبه ۲۶ فروردین سال گذشته با شکستی مفتضحانه به دست زنان پیشرو و انقلابی و نیز مدافعین رهایی زن، بر بستر انقلاب زن زندگی آزادی مواجه شد. همچنین شکست لایحه حجاب و عفاف که بین شورای نگهبان و مجلس دست به دست می‌شود نیز نتیجه قدرت انقلاب جاری است که استیصال و چالشهای بی پایان درون حکومتی را آنچنان عمیق‌تر کرده که جایی برای اجماع سر نحوه برخورد با پدیده عظیم بی‌حجابی سراسری برای رژیم نمیگذارد.

در پی همین شکستِ رژیم اسلامی و خط و نشان کشیدن خامنه‌ای در ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در الزام رعایت حجاب، و اعتراف اژه ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه در حجاب و عفاف وضع خوبی نداریم، رئیس پلیس تهران اقدام به مرعوب کردن زنان کرده و در اطلاعیه مربوطه اذعان داشته که “با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی” خواهد شد. 

انقلاب زنانه این اولتیماتوم را قطعا گواه روشن قدرت و تاثیرات عمیق ضربات انقلاب زن زندگی آزادی در کارزار بیحجابی سراسری بر پیکر جمهوری اسلامی میداند و بر این واقعیت تاکید دارد که فتح خاکریز حجاب به دست زنان و به یمن انقلاب زن زندگی آزادی چنان قدرتمندانه و با اقتدار صورت گرفته که نه خامنه‌ای و نه کلیت رژیم را یاری بازپس گیری آن نیست.

این واقعیت که جامعه ایران در سازش ناپذیرترین موقعیت خود با جمهوری اسلامی قرار دارد و زنان شجاع و جسور ایران بیش از هر زمانی بنیان های ایدئولوژیک آن را مورد هدف و حملات خود قرار میدهند، برای جمهوری اسلامی روشن است، اما هیچ راهی برای برون رفت از بحران سیاسی حجاب جز خط و نشان کشیدن و اولتیماتوم دادن ندارد؛‌ از طرفی هم نمی‌تواند و نمی‌خواهد بپذیرد که خاکریز حجاب را از دست داده، و حتی باید برای از دست دادن خاکریز و خاکریزهای بعدی مانند تفکیک جنسیتی و…، خود را آماده کند. 

انقلاب زنانه به همه زنان جسور و انقلابی ایران و مردمی که ثابت کرده‌اند حکومت اسلامی و حجاب انتخاب مردم ایران نیست بلکه پدیده های تحمیلی به جامعه ایران هستند، درود میفرستد و بر این باور است که با شروع فصل گرما در بهار و تابستان ۱۴۰۳، کار جمهوری اسلامی از سال گذشته نیز بشدت سخت تر خواهد شد و کارزار بیحجابی سراسری و تابستان سخت برای جمهوری اسلامی وارد فاز جدید و رادیکالتری از مبارزه انقلابی خواهد شد. ما سر باز ایستادن نداریم و می رویم که تمامی ارکان و مصادیق آپارتاید جنسیتی را بیش از این درهم کوبیده و جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی و انقلاب زن زندگی آزادی را بیش از پیش به جلو برانیم؛ قطعا در این مسیر، اتحاد و همبستگی قدرتمندانه‌تر، تشکل‌یابی و سازماندهی هر چه بیشتر در دانشگاهها، دبیرستانها، محیط کار، محلات و شهرهای سراسر کشور، حیاتی و ضروری است.

انقلاب زنانه
۲۳ فروردین ۱۴۰۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات