جمعه, آوریل 26, 2024
اصلیاطلاعیه هاحزب کمونیست کارگری ایرانبیانیه پلنوم  ٥٦  کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران 

بیانیه پلنوم  ٥٦  کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران 

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

پلنوم ۵۶ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری در حالی برگزار میشود که انقلابی که با نام زیبای زن زندگی آزادی آراسته شده، بیش از ٤ ماه است جریان دارد. این انقلاب، بپاخاستن توده مردم، زن و مرد و پیر و جوان، برای پایان دادن به جهنمی است که بیش از چهل سال است مافیای اسلامی و چپاولگر سرمایه داری بر جامعه و زندگی مردم حاکم کرده است. مردم از سرتاسر کشور برای دستیابی به زندگی ای درخور شان انسان بپا خاسته اند و مصمند نه فقط حکومت اسلامی را به زیر بکشند بلکه تمام قوانین و سنتها و تفکر و سیاستهای متعفن و ضد انسانی ای را که این حکومت نمایندگی میکند از جامعه جارو کنند و طرحی نو دراندازند. از نظر مردم این انقلابی است برای نفس کشیدن، برای زن بودن و تحقیر نشدن، برای زنده ماندن و اعدام نشدن، برای شلاق نخوردن و شکنجه نشدن، برای گرسنه نماندن و بیخانمان نشدن، هر روز هوای پر از سموم و کثافات را تنفس نکردن، کودکان را در خیابانها در حال رنج و کار ندیدن، به جرم عشق و دوستی زندانی نشدن و به کولبری و قربانی شدن در مرزها محکوم نبودن. این انقلاب زنان و جوانان و کارگران و مردمی است که بیش از چهل سال است که سوخته اند اما یک روز هم نساخته اند.

این یک انقلاب واقعی اجتماعی برای از ریشه خشکاندن ظلم و تبعیضات مزمن طبقاتی و محرومیتهای اجتماعی و بی حرمتی انسانها است. نود و نه درصدیها مصممند به هر قیمتی به این دوران تاریک و تلخ و خونین و پر از رنج و استثمار و ستمگری و محرومیت بطور کامل و برای همیشه پایان دهند.

انقلاب زن زندگی آزادی انقلابی است برای رهایی زنان، از بی حقوقی ها و ستمگریها و تبعیضات و مقدسات مزمن قرون وسطائی و مذهبی. انقلابی است برای خلاصی کارگران و توده مردم از محرومیت و استثمار و تحقیر و بی اختیاری. انقلابی برای پایان دادن به یکه تازی دستگاه مذهب و خرافه در جامعه. انقلابی برای تامین زندگی شاد و انسانی برای همه کودکان.

این یک انقلاب انسانی است که میخواهد در قدم اول حاکمیت اسلامی را به زیر بکشد، زندانیان سیاسی را آزاد کند، اعدام را لغو نماید، آزادی بیان و تشکل و تجمع و بیان را قانون بی برو برگرد و بدون قید شرط اعلام نماید، درمان و آموزش را برای همگان رایگان اعلام کند، برابری زن و مرد در تمام شئون اجتماعی را به طور کامل عملی کند، و رفاه را حق تک تک مردم اعلام نماید. تمام این خواستها و اهداف را کارگران و بازنشستگان و معلمان و دانشجویان و زنان معترض طی سالهای متمادی در شعارها و بیانیه ها و اعتراضات و سخنرانیها و تجمعاتشان به اشکال مختلف و به کرات بیان کرده اند. و امروز با انقلاب باشکوه زن زندگی آزادی مصممند انها را عملی کنند.

حکومت توحش اسلامی برای سرپا ماندن همچون همیشه به ابزار سرکوب و جنایت و اعدام متوسل شده و در تقلاست که با سرکوب و کشتار خود را سر پا نگه دارد. تاکنون چند ده هزار نفر از معترضین دستگیر و زندانی شده اند و صدها نفر از جمله دهها کودک به قتل رسیده اند و شماری از از عزیزان مردم توسط جلادان حاکم اعدام شده اند.

اما انقلاب دارد آشکارا تاکید میکند که دوران این نیروی وحشی و متحجر و ضد انسان بسر رسیده است. مردم عزم کرده اند که چپاولگران تاریک اندیش اسلامی را به هر قیمتی شده به زیر بکشند و با هیچ درجه از بی رحمی و توحش توسط حاکمین از پای نخواهند نشست.

یک وجه مهم و شورانگیز انقلاب زن زندگی آزادی، جنبه جهانی آنست. حکومت اسلامی یک ارتجاع ضد انسانی نه فقط در ایران بلکه در سطح منطقه و جهان است. و انقلاب برای سرنگونی این حکومت همراهی و حمایت دهها میلیونی مردم در گوشه و کنار دنیا را با خود دارد و این همراهی شورانگیز یک فاکتور مهم در پیشروی و پیروزی انقلاب برای دستیابی به یک جامعه آزاد و برابر و مرفه است.

انقلاب زن زندگی آزادی انقلابی برای تحولی انسانی و سوسیالیستی یعنی خلع ید از طبقه مفتخور سرمایه دار و بدست گرقتن اختیار جامعه توسط خود انسانهاست. این انقلاب با صدای رسا اعلام میکند که دوران دیگری در جامعه ایران آغاز شده است. دوران رهایی. دوران انسانی کردن جامعه. دوران عملی کردن کامل آزادی و برابری و رفاه اجتماعی برای همگان.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
٧ بهمن ١٤٠١، ٢٧ ژانویه ٢٠٢٣

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات