پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
اصلیاطلاعیه هااطلاعیه رنگین کمانیهاریاست جمهوری اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، دهن‌کجی به حرمت...

ریاست جمهوری اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، دهن‌کجی به حرمت انسانی بشریت است!

در اقدامی تاسف برانگیز، جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شده است و در اولین روز ریاست، نمایندگان جمهوری اسلامی با رفتار استبدادی و سانسور صدای معترضان از جمله قطع سخنان اعتراضی شادی امین، نشان دادند که اعتراضات و واکنشهای منفی دولت‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق انسانی و نگرانی آنها کاملا به جا بوده است.

نظام جمهوری اسلامی یک سیستم اسلامگرای سرکوبگر، ضدزن، همجنسگراستیز و دگرجنسگرامحور است و بیش از چهار دهه است که در حال سرکوب و تضییع حقوق جامعه ایران شامل افراد ال‌جی‌بی‌تی پلاس، زنان، کارگران، آتئیست‌ها و سایر افراد خواهان آزادی و برابری است.

چگونه میتوان نظامی را که در داخل کشور خود، جامعه‌اش را سرکوب میکند، آزادی‌های آنها را تضییع میکند، تبعیض و ستم‌های مختلف را به آنها اعمال می‌کند و زندگی میلیونها شهروند جامعه شامل بر زنان و افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، ترنس و کوییر ایرانی را شامل بیحقوقی و رنج مضاعف نموده است به مقام دفاع از حقوق بشر در مجمع اجتماعی انتخاب کرد؟! این سوال میلیون‌ها کوییر، زن، جوان، دانشجو، کارگر و انسان ایرانی است که باید پاسخ داده شود.

ما رنگین‌کمانی‌های ایران، از همه فعالین و حامیان حقوق انسانها و سازمان‌های فعال و اثرگذار و به همین ترتیب دولت‌های غربی می‌خواهیم که فورا ریاست نمایندگان جمهوری اسلامی بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر را لغو کنند و در اقدامی کلان‌تر در دفاع از مبارزات و انقلاب مردم ایران، جمهوری اسلامی را از تمامی مجامع و سازمان‌های جهانی اخراج کنند، در سطحی سراسری بایکوت کنند و به این نظام هموفوب و ضدانسانی، اجازه سفیدشویی جنایات خود در مجامع جهانی را ندهند.

تشکل رنگینکمانان ایرانی
۱۳ آبان ۱۴۰۲
۴ نوامبر ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات