جمعه, آوریل 19, 2024
اصلیاطلاعیه هامعلمان بازداشت‌شده استان فارس باید فورا آزاد شوند

معلمان بازداشت‌شده استان فارس باید فورا آزاد شوند

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، دوشنبه ٢٩ آبان ماه، بدون اطلاع قبلی و اطلاع رسانی جهت حضور و معرفی برای اجرای احکام، احکام ۵ سال حبس محمدعلی زحمتکش و افشین رزمجویی و ۲ سال حبس تعزیری مژگان باقری اجرا و هر سه نفر در منزلشان دستگیر شدند. همچنین اجرای حکم ۲ سال پابند عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری نیز اجرا گردید.

این در حالی است که در ١٣ مهر ماه ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی در فرمانداری شیراز و اصغر امیرزادگان در فیروزآباد دستگیر و برای اجرای حکم ۵ سال حبس روانه زندان شدند.

بازداشت گسترده این فعالین جنبش معلمان در استان فارس که در نوع خود در سرکوب معلمان توسط جمهوری اسلامی کم‌سابقه محسوب می‌شود، واکنش‌های گسترده اعتراضی را در سطح معلمان و کلیت جامعه به همراه داشته است. تمامی فعالیت بازداشت شده استان فارس همچون فعالین استان همجوار یعنی بوشهر، از خوشنام‌ترین و سازمانده‌ترین افراد جنبش بوده‌اند که در نقش کلیدی در تحقق تجمعات سراسری معلمان به ویژه مابین سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ داشته‌اند.

دانشگاه سنگر آزادی و برابری ضمن محکومیت چنین احکام و بازداشت‌های فله‌ای بر این مهم تاکید دارد که باید با اعتراض گسترده آزادی فوری این فعالین را متحقق کنیم. معلمین شاغل و بازنشسته می‌توانند در تجمعات خود که از جمله روزهای سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود، با نام بردن از بازداشت شدگان استان فارس خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنها شوند. دانش‌آموزان هم به ویژه در مناطقی که معلمانشان بازداشت یا اخراج شده‌اند می‌توانند دست به اعتراض زنند و خواستار آزادی و بازگشت به کار آموزگاران خود شوند. جرم این فعالین آزادیخواهی و برابری‌طلبی است؛ باید آزاد شوند و هر پرونده قضایی علیه آنها خاتمه یابد.

دانشگاه سنگر آزادی و برابری
۲۹ آبان ۱۴۰۲
۲۰ نوامبر ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات