جمعه, مارس 29, 2024
اصلیاطلاعیه هادانشگاه جای تروریست‌ها نیست؛ اجازه ندهیم تروریست‌های حماس هم‌کلاسی ما شوند!

دانشگاه جای تروریست‌ها نیست؛ اجازه ندهیم تروریست‌های حماس هم‌کلاسی ما شوند!

سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه، خبر داد به سندی دست یافته که نشان می‌دهد یک فرمانده ارشد حماس در ماه جولای رسماً از جمهوری اسلامی خواستار بورسیه شدن هفت نفر از اعضای این گروه برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران در رشته های فیزیک، مهندسی، برنامه‌نویسی، حقوق و مدیریت شده است.

یک روز پیش از این گزارش هم، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی اعلام کرده بود که دولت جمهوری اسلامی از تحصیل دختران دانشجوی غزه در ایران حمایت می‌کند و در اولین اقدام، سه نفر از آن‌ها «در حرکتی نمادین» در دانشگاه بوعلی سینا در همدان «بورسیه» می‌شوند.

در همین زمینه، اواسط تیرماه امسال هم یک مقام حشدالشعبی، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق، از توافق با دانشگاه تهران برای اعزام نیروهای این گروه به این دانشگاه تحت عنوان «دانشجو» و «برای تحصیل» خبر داده بود.

این تصمیمات نظام‌مند جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که سرمنشا تروریسم جهانی قصد دارد پیاده نظام خود را وارد دانشگاه‌های ایران کند تا ظاهرا برای تدقیق و بالا بردن راندمان کشتار مردم منطقه، تروریست‌ها را آموزش دهد. می‌خواهند پای «براداران حماس» و «برادران حشدالشعبی» را به دانشگاه‌های ایران باز کنند تا دست در دست «برادران بسیجی» خود دست به سرکوب دانشجویان زنند.

در واکنش به چنین تصمیماتی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور به ویژه در دانشگاه تهران و بوعلی همدان باید نسبت به این تصمیم «سر مار جنایت» مبنی بر ورود تروریست‌ها به دانشگاه‌های ایران اعتراض کنند. تا همین امروز تلاش حکومت این بود که دانشگاه‌ها را تبدیل به پادگان کند و حال می‌خواهد آن را به مکانی برای تردد و تحصیل تروریست‌ها و افراد تحت تعقیب بین‌المللی بدل کند. باید به حکومت نشان دهیم که دانشگاه جای تروریست‌ها نیست و اتخاذ چنین تصمیماتی با واکنش شدید دانشجویان و اساتید روبرو خواهد شد.

دانشگاه سنگر آزادی و برابری
۲۴ آبان ۱۴۰۲
۱۵ نوامبر ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات