شنبه, آوریل 27, 2024
اصلیجنبشهادانشجوییاخراج گسترده اساتید حامی انقلاب زن زندگی آزادی را مورد اعتراض قرار...

اخراج گسترده اساتید حامی انقلاب زن زندگی آزادی را مورد اعتراض قرار دهیم!

گزارش‌ها حاکی از این است که در آستانه سالگرد قتل حکومتی مهسا امینی و بازگشایی دانشگاه‌ها، در روز شنبه چهارم شهریور دست‌کم «۱۰ تن از استادان» دانشگاه‌های شریف، علامه و تهران «اخراج، تعلیق و حذف» شدند. اسامی این اساتید اخراج شده و چندی دیگر که پیش از این با آنها قطع همکاری شده و ویژگی مشترک آنها حمایت از انقلاب زن زندگی آزادی و ایستادن کنار دانشجویان است، به شرح زیر است:

دانشگاه علامه: حمیده خادمی، آمنه عالی، محمدمهدی خویی
دانشگاه تهران: وحید عیدگاه، لیلی ورهرام، جواد بشری، قاسم عزیزی، میلاد عظیمی، داریوش رحمانیان، حسین مصباحیان، آذین موحد
دانشگاه شریف: علی شریفی زارچی
دانشگاه علوم پزشکی ایران: راحله علیمرادزاده
دانشگاه اصفهان: مهدی مطیع، محمد سلطانی
دانشگاه باهنر کرمان: بهارک اختردانش، محمدمهدی علوم

بی‌شک، تعداد اساتیدی که تاکنون اخراج شده‌اند بیش از این موارد رسانه‌ای شده بوده است. البته به این موارد باید تعداد بسیار زیادی از دانشجویانی که در ماه‌های اخیر اخراج، تعلیق، ممنوع‌الورود یا محروم از خدمات رفاهی دانشگاه شده‌اند را هم اضافه کرد.

باید اکیدا اعلام کرد که این اقدامات جمهوری اسلامی برای سرکوب اساتید و دانشجویان که قرار است ضرب شصت حکومت اسلامی به دانشگاه در آستانه سالگرد انقلاب باشد، نه تنها یادآور تصفیه اساتید و دانشجویان در انقلاب فرهنگی سال ۱۳۵۹ و نشانه قدرت حاکمیت نیست، بلکه نمایشگر استیصال و درماندگی حکومت اسلامی در برابر قدرت عظیم انقلاب مردم ایران به طور عام و سیل خروشان جنبش دانشجویی به طور خاص است. جمهوری اسلامی دارد دست و پا می‌زند تا بار دیگر دانشگاه با آغاز سال تحصیلی بر سرش آوار نشود.

با این وجود، این سیاست سرکوب اساتید و دانشجویان از سوی حکومت را نباید بی پاسخ گذاشت. همه اساتید، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی باید دست به دست هم دهند و نسبت به اخراج اساتید دانشگاه در سطحی سراسری اعتراض کنند. باید با تمام توان این اقدامات سرکوب‌آمیز حکومت را محکوم کرد و خواستار بازگشت به تدریس و تحصیل همه اساتید و دانشجویان اخراجی شد. در این میان سایر بخش‌های معترض جامعه اعم از کارگران، معلمان، زنان، بازنشستگان، دانش‌آموزان و غیره نیز باید از طریق هر ابزاری که در اختیار دارند، نسبت به اخراج اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها اعتراض کنند.

رهایی امر ماست، قدرت ما جمع ماست
همبسته و سراسری در کنار اساتید و دانشجویان بایستیم

دانشگاه سنگر آزادی و برابری
۵ شهریور ۱۴۰۲
۲۷ اوت ۲۰۲۳

مقالات مرتبط

محبوبترین

آخرین نظرات